فلاح: مسکن آماده به صورت متری در بورس کالا عرضه نمی گردد، فقط پیش فروش مسکن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر مطالعات مالی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: بورس کالا دو ایده پیش فروش اوراق متری مسکن و حراج الکترونیک املاک به جای مزایده های دولتی را در نظر دارد.

فلاح: مسکن آماده به صورت متری در بورس کالا عرضه نمی گردد، فقط پیش فروش مسکن

جهت دریافت خدمات آلاچیق کنار استخر با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بورس کالا، جواد فلاح در مورد روش پیش فروش اوراق مسکن در بورس توضیحاتی داد و با بیان اینکه پیش فروش مسکن موجب گرانی قیمت ها در بازار نمی گردد، گفت: بورس کالا نمی خواهد مسکن آماده برای فروش عرضه کند؛ بلکه طرح مذکور پیش فروش مسکن در این بازار شفاف است. چراکه در هر منطقه وقتی ملک ساخته شده ای با قیمت مشخصی مورد معامله قرار می گیرد، قیمت پیش فروش واحد های جدید نیز بر اساس آن و زیر قیمت ملک معامله شده، معین می گردد و به همین دلیل پیش فروش ملک به شیوه اوراق متری در بورس کالا ارتباطی با گرانی قیمت مسکن نخواهد داشت.

وی در مورد حراج املاک دولتی و شبکه بانکی در بورس گفت: بورس کالا با همکاری با وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر راه برای عرضه املاک دولتی و ارگان ها در بازار سرمایه، درصدد برآمده تا این املاک را در قالب حراج الکترونیک عرضه کند که در این زمینه ایده ها و طرح های بورس کالا برای عرضه املاک در بستر بورس در حال پیاده سازی است.

مدیر مطالعات مالی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در مورد امکان جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در بورس گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی مسکن کمبود عرضه است که در این زمینه می توان با استفاده از ابزار های بورسی، جذب سرمایه و متعهد کردن سازندگان به عرضه این عارضه را درمان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36331

به "فلاح: مسکن آماده به صورت متری در بورس کالا عرضه نمی گردد، فقط پیش فروش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاح: مسکن آماده به صورت متری در بورس کالا عرضه نمی گردد، فقط پیش فروش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید