فیفا در پاسخ به مهر: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می گردد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخاب جام ملت های 2023 آسیا طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است 23 آبان در شهر بصره برگزار گردد. با این حال برگزاری این مسابقه تحت تاثیر اتفاقات سیاسی عراق و ناآرامی های این کشور قرار گرفته است.

فیفا در پاسخ به مهر: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می گردد!

طی روزهای گذشته مسابقات هفته پنجم لیگ عراق به تعویق افتاد و تیم مولودیه الجزایر زیر بار برگزاری مسابقه با تیم نیروی هوایی عراق در یک جام عربی نرفته است.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار مرحله مقدماتی فوتبال جوانان را که قرار بود با حضور چند کشور در عراق برگزار گردد، لغو کرد.

مجموع این اتفاقات و تداوم ناآرامی ها باعث شده تا برآورد ها از تغییر زمان یا مکان بازی تیم های ملی فوتبال ایران و عراق هم بالا بگیرد. هرچند فدراسیون فوتبال عراق بارها اعلام نموده که این بازی در تاریخ و مکان اعلام شده برگزار می گردد، یک هیات چند نفره از فدراسیون ایران برای آنالیز شرایط بصره راهی عراق شد.

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران از عبدالخالق مسعود همتای عراقی اش خواسته است تا به تهران سفر کند و دو طرف در این ارتباط با هم رایزنی نمایند.

کارشناسان مختلف فوتبال هم بر لزوم تغییر مکان این مسابقه به خاطر تامین امنیت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تاکید نموده اند اما فدراسیون فوتبال چیزی به صورت رسمی اعلام ننموده است.

خبرنگاران طی روزهای گذشته دو بار با بخش رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کرد تا موضع این نهاد را برای بازی تیم ملی جویا گردد خبرنگاران از AFC سئوال نموده بود که آیا باتوجه به ناامنی های حاکم بر عراق، بازی تیم های ملی ایران و عراق در بصره برگزار می گردد و یا محل مسابقه به کشور دیگری منتقل خواهد شد.اما هر دو نامه بی پاسخ ماند.

بعد از سکوت کنفدراسیون آسیا، خبرنگاران مشابه همین نامه را برای بخش رسانه ای فیفا ارسال کرد. فیفا بعد از ایمیل ارسال شده، جوابی را فرستاد که نشان می دهد مسابقه دو تیم با تضمین فدراسیون فوتبال عراق در تاریخ و مکان اعلام شده (23 آبان در بصره) برگزار می گردد.

بخش رسانه ای فیفا اعلام نموده که این پاسخ می تواند در واقع موضع سخنگوی فیفا باشد و به وی نسبت داده گردد:

AFC و فیفا شرایط را از به دقت زیر نظر دارند. می توانیم تایید کنیم که مسابقه برای بازی در تاریخ 14 نوامبر در بصره برنامه ریزی شده است. تمام تمهیدات امنیتی طبق استاندارد و با مسئولیت فدراسیون فوتبال عراق انجام می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16852

به "فیفا در پاسخ به مهر: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا در پاسخ به مهر: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید