لزوم توجه به توسعه پایگاه های گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی خواهان افزایش دید مالی به بخش های دریایی شد و گفت: ضرورت ایجاد شرکت های تخصصی توانمند در بحث خارج سازی مغروقه ها، مقابله با آلودگی و جستجو و نجات دریایی در کشور احساس می گردد.

لزوم توجه به توسعه پایگاه های گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا بهار هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ایدنی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای توسعه پایگاه های گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان باید هرچه بیشتر مورد توجه سازمان بنادر قرار گیرد، گفت: ساماندهی شناورهای ناجی در سواحل، احداث اسکله های شناور برای کلوب های همیار ناجی، نصب دکل در سیستم های ارتباطی در مناطق گردشگری و الزام خدمه شناورهای تفریحی به دارا بودن گواهینامه دریانوردی از جمله اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا در این استان است.

ایدنی اضافه نمود: توسعه و لایروبی کانال دسترسی دریایی بندر شهید رجایی نباید مغفول واقع گردد و باید مطالعات کارشناسی برای توسعه خدمات دریایی نیز صورت گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواهان افزایش دید اقتصادی به بخش های دریایی شد و افزود: ضرورت ایجاد شرکت های تخصصی توانمند در بحث خارج سازی مغروقه ها(سلویج)، مقابله با آلودگی و جستجو و نجات دریایی در کشور احساس می گردد.

ایدنی استفاده از ظرفیت بانکرینگ(سوخت رسانی)، آبرسانی به کشتی ها و تامین قطعات یدکی شناورها در لنگرگاه را از دیگر فرصت هایی دانست که با انجام حمایت اقتصادی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و تقویت بخش خصوصی می تواند توسعه یابد.

این مقام مسئول همچنین از جدیت و قاطعیت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عدم ثبت شناورهای مورد استفاده در فعالیت های قاچاق در استان نیز سخن به میان آورد.

وی تقویت منابع اقتصادی برای تشویق نیروهای انسانی پیروز در عملیات هایی همچون جستجو و نجات دریایی را ضروری دانست و اعلام نمود: قرارداد شناورهای جستجو و نجات و سایر شرکت های دریایی باید به سمت قراردادهای بلند مدت پیش برود تا برنامه ریزی ها بهتر انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20424

به "لزوم توجه به توسعه پایگاه های گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه به توسعه پایگاه های گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید