لوکاشنکو به حضور در مسند قدرت پافشاری کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید روسیه انتظار دارد که دولت بلاروس همانطور که وعده داده، هرچه زودتر موضوع اصلاح قانون اساسی را به بحث بگذارد و با مردم در این باره مشورت کند.

لوکاشنکو به حضور در مسند قدرت پافشاری کرد

همزمان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهمور بلاروس که این روزها با تظاهرات مردمی روبرو است که از بابت تمدید دوره ریاست جمهوری او دلخور هستند؛ در مصاحبه با خبرنگاران اذعان کرد که طول دوره زمامداریش کمی به درازا کشیده و حتی ممکن است مردم از اینکه تصویرش را نه فقط بر صفحه تلویزیون بلکه عملاً بر روی هر شیء دیگری می بینند؛ شاکی باشند.

با این حال وی اضافه نمود: من تنها کسی هستم که می توانم از حق مردم بلاروس دفاع کنم.

در انتخاباتی که درست یک ماه پیش برگزار گردید، لوکاشنکو با کسب 80 درصد آراء برای ششمین بار صندلی خود را به عنوان رئیس جمهور بلاروس احیاء کرد. با این حال، اپوزیسیون که از حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا برخوردار است؛ این نتیجه را نپذیرفت و طرفدارانش را به خیابان ها فراخواند.

در این میان روسیه می گوید اگرچه بلاروس ضعف هایی دارد اما آنچه در این کشور می گذرد با مشورت مردم و دولت قابل حل است و بهتر است غرب از فرصت پیش آمده برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40461

به "لوکاشنکو به حضور در مسند قدرت پافشاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو به حضور در مسند قدرت پافشاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید