مالزی مرکز بین الملل ملک سلمان سعودی ها را تعطیل کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دولت جدید مالزی یک مرکز مدعی مبارزه با تروریسم تحت حمایت عربستان سعودی را دقیقاً یک سال پس از افتتاح آن از سوی ملک سلمان پادشاه عربستان در سفر به مالزی در ماه مارس سال گذشته میلادی و در دوران نخست وزیری نجیب رزاق تعطیل کرد.

مالزی مرکز بین الملل ملک سلمان سعودی ها را تعطیل کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

بر اساس گزارش این رسانه، محمد سابو (Mohamad Sabu) وزیر دفاع مالزی در پاسخی مکتوب به مجلس این کشور اظهار داشت که فعالیت مرکز موسوم به صلح بین الملل ملک سلمان متوقف و ماموریت آن توسط مؤسسه دفاع و امنیت مالزی انجام می گردد.

همکاری های نزدیک نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی با سعودی ها در حوزه های مختلف چندی است ابعاد تازه ای یافته و حتی دردسرهای قانونی را نیز برای وی ایجاد نموده است.

نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی ساعاتی پیش به اتهام فساد اقتصادی و دریافت رشوه توسط کمیسیون مبارزه با فساد در این کشور مورد بازپرسی نهاده شد.

وی قرار است فردا چهارشنبه در جلسه محاکمه خود در دادگاه حاضر گردد.

لازم به ذکر است، پس از آنکه نجیب رزاق پس از شکست در انتخابات اعلام نموده بود که میخواهد به همراه همسرش برای مسافرت از مالزی خارج گردد، اداره مهاجرت مالزی اعلام نموده بود که وی ممنوع الخروج بود.

نجیب رزاق متهم به فساد اقتصادی 700 میلیون دلاری و سوء استفاده از منابع دولتی در سال 2015 است.

البته نجیب رزاق متهم به دریافت پول از عربستان سعودی نیز هست. گزارش ها حاکی از آن است که رزاق متهم به دریافت رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات در انتخابات پیشین شده بود. دادستانی مالزی اعلام نموده بود که رزاق مبلغ 681 میلیون دلار کمی پیش از انتخابات سال 2013 از عربستان سعودی دریافت نموده است.

نجیب رزاق در انتخابات اخیر مالزی نتوانست آرای کافی را به دست آورد و به این ترتیب ماهاتیر محمد سیاستمدار کهنه کار 92 ساله توانست در انتخابات پیروز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13829

به "مالزی مرکز بین الملل ملک سلمان سعودی ها را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی مرکز بین الملل ملک سلمان سعودی ها را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید