مجوز ایمنی زیستی برنج طلایی در فیلیپین صادر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دفتر صنایع گیاهی سازمان کشاورزی کشور فیلیپین مجوز ایمنی زیستی برنج طلایی GR2E را برای مصرف مستقیم به عنوان غذای انسان، خوراک دام و فرآوری به مؤسسه تحقیقاتی برنج فیلیپین و موسسه بین المللی تحقیقات برنج صادر کرد. این سازمان پس از ارزیابی های دقیق ایمنی زیستی، اعلام نمود که این برنج تراریخته به اندازه رقم غیر تراریخته آن ایمن است.

مجوز ایمنی زیستی برنج طلایی در فیلیپین صادر شد

دکتر جان دی لئون، مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی برنج فیلیپین، بیان کرد که این صدور مجوز برای مصرف مستقیم به عنوان غذای انسان، خوراک دام و فرآوری این برنج، راه حلی برای برطرف مشکل کمبود ویتامین A در کشور فیلیپین است که بسیاری از بچه ها پیش دبستانی و زنان باردار در این کشور مبتلا به این کمبود هستند.

دکتر متیو مورل، رئیس موسسه بین المللی تحقیقات برنج، نیز از همکاری این موسسه با مؤسسه تحقیقاتی برنج فیلیپین در فراوری این برنج برای برطرف گرسنگی پنهان اطلاع داد و بیان کرد که یکی از اصلی ترین اهداف موسسه بین المللی تحقیقات برنج، استفاده از پتانسیل زیست فناوری برای یاری به تامین امنیت غذایی و تغذیه، ایمنی محیط زیست و همچنین بهبود شرایط معیشت کشاورزان است.

در فیلیپین، کمبود ویتامین A در بیش از 20 درصد از بچه ها 6 ماه تا 5 سال مشاهده می گردد. بتاکاروتن برنج طلایی با هدف تأمین 30 تا 50 درصد از میانگین مورد احتیاج تخمین زده شده ویتامین A برای زنان باردار و بچه ها خردسال درنظر گرفته شده است.

فیلیپین اکنون به گروهی از کشورهایی که ایمنی برنج طلایی را تأیید نموده اند می پیوندد. در سال 2018 ، استانداردهای غذایی نیوزیلند استرالیا، بهداشت کانادا و سازمان غذا و داروی آمریکا پس از ارزیابی های ایمنی غذایی نظر مثبت خود را در خصوص برنج طلایی بیان کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26502

به "مجوز ایمنی زیستی برنج طلایی در فیلیپین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز ایمنی زیستی برنج طلایی در فیلیپین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید