مراسمهای شام پمپئو که مالیاتدهندگان آمریکایی پولش را دادهاند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، طبق اسنادی که یک گروه ناظر دولت روز دوشنبه در خصوص هزینه ها منتشر نموده، وزیر امور خارجه آمریکا بیش از 40 هزار دلار از پول مالیات دهندگان را صرف میزبانی مراسم های شام دولتی نموده است.

مراسمهای شام پمپئو که مالیاتدهندگان آمریکایی پولش را دادهاند

به نقل از هیل، اسنادی که توسط سازمان شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن (CREW) منتشر شده نشان داد پمپئو و همسرش سوزان پامپئو، میزبانی حدود 20 مراسم شام مدیسون را بین سال های 2018 و 2020 بر عهده داشته و هر دفعه حدود 12 مهمان را دعوت نموده اند.

CREW یادآور شد که استیو لینیک، بازرس کل، بابت اینکه یک مرتبه پیرامون بدرفتاری ادعایی پامپئو تحقیق نموده، اخراج شده است. ظاهراً لینیک یکی از دفاتر را به اتهام ترتیب دادن مراسم های شام مدیسون مورد آنالیز قرار داده است.

پامپئو گفته است کار اشتباهی انجام نداده و فعالیت های او مشابه وزرای خارجه گذشته بوده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود در خصوص اسناد CREW گفته است که بیانیه ای از وزارت خارجه دریافت نموده که از مراسم های شام خود دفاع نموده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، در این بیانیه آمده: گردهمایی های اجتماعی متمرکز بر سیاست خارجی مانند این ها، جزو بهترین سنت مهمان نوازی و بزرگواری دیپلماتیک و آمریکایی هستند و وزیر منفعت بسیاری از این گردهمایی ها برده چرا که با گوش دادن به مهمانانش از تمام طیف سیاسی و سراسر دنیا، آگاهی به دست آورده است.

سازمان شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن هزینه و ضرورت این مراسم های شام را زیر سؤال برده است.

این سازمان در بیانیه خود نوشته است: ارتباط مراسم های شام با مأموریت وزارت خارجه، شدیداً مورد سؤال است چرا که طبق گزارش ها تنها 14 درصد دعوت شدگان، دیپلمات یا مقامات خارجی بوده اند. بخش اعظم مهمانان از بخش خصوصی- مانند حامیان اقتصادی جمهوری خواه و چهره های محافظه کار رسانه- بوده اند که ارتباطی با مأموریت سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا نداشتند.

پامپئو به عنوان شخصی تلقی می گردد که آرزوی ریاست جمهوری را در سر می پروراند، اگرچه در صورتی که دونالد ترامپ هم کاندیدای ریاست کاخ سفید در 2024 گردد، موقعیت پیچیده خواهد شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47072

به "مراسمهای شام پمپئو که مالیاتدهندگان آمریکایی پولش را دادهاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسمهای شام پمپئو که مالیاتدهندگان آمریکایی پولش را دادهاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید