مرز تجاری ایران با عراق باز اما تردد مسافر ممنوع

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی گمرک: گفت: بر اساس تصمیم هیئت وزیران عراق، تردد مسافر به این کشور از امشب به مدت دو هفته به این کشور ممنوع است، ولی تردد محموله های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرز های تجاری فعالند.

مرز تجاری ایران با عراق باز اما تردد مسافر ممنوع

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اضافه نمود: با تصمیم هیئت وزیران عراق و اعلام هیئت گذرگاه های مرزی این کشور، با بروز موج جدید شیوع کووید 19 و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر به این کشور به مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است.

وی اضافه نمود:اما به دلیل اجرای پروتکل های بهداشتی در تردد کالا های تجاری و انتقال کالا از ایران به عراق به صورت ترانشیپمنت (جابجایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون های عراقی در مرز)، جای نگرانی برای تجار نیست و فعلا انتقال کالا های صادراتی به عراق مانند گذشته انجام خواهد شد.

لطیفی در مورد شرایط مرز های با اقلیم کردستان عراق شرح داد: همه مرز های تجاری کشورمان در این منطقه از عراق نیز باز هستند واز ورود مسافران به اقلیم کردستان عراق از ساعت 24 امشب تا 26 دی ماه (22 روز) ممانعت به عمل می آید.

سخنگوی گمرک اضافه نمود: کشور عراق باخرید 20 میلیون و 828 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و 921 میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالا های صادراتی ایران در 9 ماهه سال جاری بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47919

به "مرز تجاری ایران با عراق باز اما تردد مسافر ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز تجاری ایران با عراق باز اما تردد مسافر ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید