مصر به گزینه نظامی علیه اتیوپی روی خواهد آورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، احمد المفتی کارشناس حقوق بین الملل و نماینده سودان در کمیته مذاکرات مربوط به سد النهضه در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی ام درمان سودان درباره لجاجت اتیوپی در آبگیری سد النهضه هشدار داد.

مصر به گزینه نظامی علیه اتیوپی روی خواهد آورد

وی اضافه نمود: روی آوردن مصر به حکمیت بین المللی درباره سد النهضه اتیوپی مرحله ما قبل آخر است و پس از آن مصر به گزینه نظامی روی خواهد آورد.

این کارشناس سودانی درباره روی آوردن به گزینه نظامی در پرونده سد النهضه پس از لجاجت اتیوپی و اصرار آن در آبگیری سد النهضه در موعدی که اعلام نموده است، هشدار داد و بیان نمود: موضع عنادورزانه اتیوپی سبب سوق دادن مصر به سوی جنگ بر سرآب شده است.

المفتی تاکید نمود: مصر خواهان قطعنامه شورای امنیت درباره توقف احداث و آبگیری سد تا زمان کامل شدن گفتگوها و رسیدن به نتیجه شده است و اگر قطعنامه ای از سوی شورای امنیت درباره توقف سد النهضه صادر نشود، مصر برای حفظ حقوق ملت خود چاره ای جز روی آوردن به گزینه نظامی ندارد و اجازه نخواهد داد که مردم مصر از تشنگی بمیرند.

این کارشناس سودانی اضافه نمود: اگر سد النهضه هدف حمله قرار گیرد، زیان سنگینی به سودان وارد خواهد شد و دولت انتقالی سودان باید به این پرونده اهتمام ویژه ای داشته باشد و با کارشناسان حقوقی و فنی موضوع را آنالیز کند.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه مصر روز چهارشنبه گذشته اعلام نمود گزارشی را درباره تحولات در پرونده سد النهضه به شورای امنیت بین الملل ارائه نموده است. در این گزارش درباره مواضع مصر و اهمیت اقدام مثبتی از سوی اتیوپی با هدف حل و فصل این پرونده به نحوی که متوازن با خواسته های سه طرف درگیر باشد و امنیت و ثبات منطقه را فراهم کند، توضیحاتی ارائه شده است.

شایان ذکر است که تنش میان قاهره و آدیس آبابا بر سر سد النهضه در حال افزایش است. مصر اعلام نموده است که اگر اتیوپی آبگیری سد را شروع کند این سد را بمباران خواهد نمود.

چندی قبل، سرلشگر آدم محمد رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی اعلام نمود: برای دفع هرگونه حمله نظامی به سد النهضه آماده هستیم و همچنین در صورت هر حمله مقابله به مثل می کنیم.

از سوی دیگر سرتیپ ایلما موردیسا فرمانده نیروی هوایی اتیوپی هم گفته بود: نیروی هوایی آماده درهم شکستن هر حمله هوایی به سد النهضه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 16 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31333

به "مصر به گزینه نظامی علیه اتیوپی روی خواهد آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر به گزینه نظامی علیه اتیوپی روی خواهد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید