معاون شهردار تهران مطرح نمود: شورایاری ها یعنی حکم فرمایی مردم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در دبستان دخترانه تربیت نسوان در محله طرشت، ضمن مشارکت در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها از این حوزه انتخاباتی و حوزه انتخاباتی مستقر در مسجد امام جعفر صادق(ع) بازدید کرده و بر تقویت اعتماد مردم به این شورایاری ها تأکید کرد.

معاون شهردار تهران مطرح نمود: شورایاری ها یعنی حکم فرمایی مردم

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی درباره راه های تقویت هویت محله ای گفت:برای تقویت هویت محله ای در شهر تهران باید ارتباط مردم با مدیریت محلات تقویت شود و رسیدن به این مرحله نیازمند احساس تعلق بیشتر مردم است.

وی با بیان اینکه تقویت هویت محله ای درنهایت باعث عمران و آبادانی بیشتر شهر می شود،گفت:در کلان شهرها معمولاً مردم نسبت به شهر و مسائل آن بیگانه هستند که بخشی از این بیگانه بودن با مسائل شهری به دلیل نگاه از بالا به پایین سیستم مدیریتی بوده است که البته گام اصلی برای اصلاح این نگاه مدیریتی در انتخابات شورای شهر برداشته شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: در تداوم این نگاه و به واسطه احساس نیاز به ارتباط بهتر با مردم محلات ،موضوع شوراکمک از همان ابتدا مطرح شد و نتایج به نسبت خوبی شکل گرفت، البته در دوره قبل انحرافاتی به وجود آمد که باید آن را اصلاح کنیم.

گلپایگانی اضافه نمود:ارتقای ارتباط مردم با مدیریت شهری از طریق شوراکمک ها کمک می کند مسائل بهتر حل شوند، ضمن اینکه یک نظارت عمومی بر عملکرد مدیریت شهری ایجاد می شود.

وی درباره تأثیر تقویت شوراکمک ها بر زندگی مردم گفت: شناخت مردم از محدودیت ها و امکاناتی که مدیریت شهری دارد، و مشارکت آن ها در طرح ها،ایده ها ،لوایح و برنامه های توسعه ای که برای محلات در نظر گرفته می شود ازجمله نتایج تقویت شوراکمک هاست که درنهایت باعث ارتقای کیفیت این نهاد می شود.

گلپایگانی گفت: هویت محله را فقط شهروندان یا محله وندان نمی سازند،این موضوع به مسائل مختلفی چون موضوعات طبیعی و تاریخی و اجتماعی مرتبط است. مثلاً اگر در محله ای یک شخصیت فرهنگی زندگی کرده باشد همین امر به محله یک هویت ویژه می دهد، مثلاً توتستان های محله طرشت جزو هویت این محله به حساب می آیند و شوراکمک ها باید کمک کنند این ارزش های محلی و محیطی در محلات حفظ و تقویت شوند.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی درباره پررنگ شدن موضوعات سیاسی در انتخابات شوراکمک پیشین و اثرات آن گفت: مسائل سیاسی با همه جوانب زندگی شهرنشینان ارتباط پیدا می کند، و نمی شود این موضوعات را تفکیک کرد. اما وقتی پای اولویت بندی موضوعات، پیش می آید شاهد این هستیم که مسائل مربوط به محلات بیشتر در حوزه مسائل روزمره و جاری است که با این نگاه مسائل سیاسی در اولویت قرار نمی گیرند.از سوی دیگر برای تصمیم گیری درباره موضوعات سیاسی ما انتخابات دیگری داریم که در آن مردم یک نظارت عمومی بر کنندگان خود در قوه های مقننه و مجریه دارند.اما مسائل روزمره مردم از طریق شوراکمک ها می تواند به مدیریت شهری منتقل شود.

وی اضافه نمود: مردم باید کسی را انتخاب کنند که کننده واقعی شان باشد و به حل مسائل محله ای و تحقق شعار تهران، شهری برای همه کمک کنند،شوراکمک ها یعنی حکم فرمایی مردم است

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10392

به "معاون شهردار تهران مطرح نمود: شورایاری ها یعنی حکم فرمایی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون شهردار تهران مطرح نمود: شورایاری ها یعنی حکم فرمایی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید