مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فصل بارانی و گرم رفته و هوایی خنک و معتدل جای آن را گرفته است، پاییز در حال آغاز شدن است و بعد از ظهرهای گرم کم کم تا آخر ماه جای خود را با خنکی لذتبخشی عوض می کند، سپتامبر ماه مناسبی برای گردش در پکن است، هوای مطبوع پاییزی و رنگهای یبای این فصل بسیار دیدنی است و معمولا چشن سنتی میانه پاییز در این ماه برگزار می شود.

مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

به طور خلاصه میتوان گفت، ابتدای پاییز از ماه سپتامبر (شهریور) تا اوائل نوامبر (اواخر مهر ماه)، بهترین زمان برای رفتن به پکن میباشد، هوا معتدل و مطبوع بوده و تعداد توریستها بسیار کمتر از زمان های دیگر سال است. چینی ها، این فصل کوتاه خوش آب و هوا را تیانگائو کیشوانگ نام گذاشته اند، که به معنای آسمان بلند و هوای تازه میباشد. زمستان فصل یخبندان پکن بوده و ممکن است دما تا 15 درجه سانتی گراد زیر صفر هم پایین بی آید و بادهای سرد شمالی، تن هر کسی را بلرزاند. فصل بهار، صرف نظر از گرد و غبار و باد، فصل مناسبی برای سفر میباشد. تابستان ها هوای پکن بسیار گرم است ولی با این حال اوج بازار گردشگری پکن در این فصل است و به طور معمول هتل ها در تابستان قیمت های بالاتری خواهند داشت و دیوار بزرگ چین پر از گردشگر می گردد. همچنین آلودگی هوا در تابستان و زمستان بالاست.

زمستان در این شهر از دسامبر تا فوریه ادامه خواهد داشت. زمستان در پکن خشک و سرد است و گاهی هم برف می بارد. دما در این زمان معمولا زیر صفر است. برای این فصل، ژاکت، جین کلفت، زیر شلواری، کاپشن، کلاه و دستکش همراه داشته باشید. در روزهای پر باد هم داشتن ماسک برای حفاظت از بینی تان لازم خواهد بود. خوردن غذاهای مغولی در زمستان های پکن گرمتان می کند. جشن گرفتن سال نوی چینی در محله های قدیمی، رفتن به جشن های پر آب و تاب معبدهای پکن و یاد گرفتن درست کردن کلوچه های چینی مطمئنا به شما تجربه ای اصیل از زندگی مردم این کشور می دهد. همچنین اسکی کردن در تفرجگاه های Nanshan و Huaibei را از دست ندهید.

منبع مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 67784

به "مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید