مقاوم سازی55 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 هزار واحد مسکونی روستایی دراستان وجود دارد، گفت: حدود 55 هزار از این واحدها مقاوم سازی شده اند.

مقاوم سازی55 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند ،علی اصغر آسمانی مقدم ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بنیاد مسکن خراسان جنوبی برای مقاوم سازی مسکن های مقاوم سازی نشده در روستاها تسهیلات با سود کم پرداخت می نماید.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل وام 12 میلیونی است، بیان نمود: این وام ها با کارمزد قرض الحسنه و بازپرداخت 12 ساله می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی علت وجود مسکن های مقاوم سازی نشده در روستاها را ناتوانی مردم روستا برای بهره گیری از تسهیلات مطرح نمود و گفت: مردم ساکن در روستاها در توان خود توانایی باز پرداخت این تسهیلات را نمی ببینند از این رو کمتر از این تسهیلات استفاده می نمایند.

آسمانی مقدم اضافه کرد:سال جاری 278 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: این رقم معادل 50 درصد روستاهای استان است.

وی گفت: 907 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در خراسان جنوبی وجود دارد.

بهسازی و نوسازی 5 هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این که سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور بهسازی و نوسازی می شوند، بیان نمود: بنیاد مسکن خراسان جنوبی سالانه وظیفه بهسازی و نوسازی پنج تا هفت هزار واحد مسکن روستایی را به عهده دارد.

آسمانی مقدم با اشاره به اهداف طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی اظهارکرد: شناخت ویژگی های واحدهای مسکن روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا، علم به تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده و معین ویژگی های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان این که طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار در کشور اجرا می گردد، اضافه کرد: به طور حتم با گذشت پنج سال اطلاعات جمع آوری شده موجود دچار تغییر شده و در نتیجه دسترسی به اطلاعات به هنگام و به روز از شرایط کمی و کیفی مسکن در روستاها اجتناب ناپذیر است.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26422

به "مقاوم سازی55 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی55 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید