موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس انجمن پارااسکی از موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک از میزبانی مسابقات بین المللی پارااسکی در ایران اطلاع داد و گفت: این مسابقات از نیمه دوم آذر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در پیست دیزین و امامزاده هاشم برگزار خواهد شد.

موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی

عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: برای میزبانی مسابقات پارااسکی در ایران چند ماه پیش پیشنهاد خود را به کمیته بین المللی پارالمپیک ارائه نموده بودیم که مورد موافقت نهاده شد. این مسابقات از نیمه دوم آذر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در پیست دیزین و امامزاده هاشم برگزار و تا دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به این که اوایل بهمن مسابقات قهرمانی دنیا پارااسکی در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی برای کسب سهمیه المپیک زمستانی در نروژ برگزار می گردد، سعی ما بر این است که یک ماه قبل از آغاز این مسابقات ورزشکاران برتر خود را در تورنمنت بین المللی که در ایران برگزار می گردد، شناسایی و برای کسب سهمیه راهی نروژ کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم حضور تیم های خارجی در ایران به خاطر بیماری کرونا آیا امکان برگزاری این مسابقات وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: با توجه به این که این مسابقات زیر نظر ناظر فدراسیون دنیای و نماینده IPC برگزار می گردد، امتیاز آن برای ورزشکاران شرکت نماینده در IPC ثبت می گردد، بنابراین حتی اگر تیم های خارجی به خاطر بیماری کرونا از این مسابقات استفبال ننمایند، مسابقات به صورت داخلی برگزار می گردد و مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک است.

شمشکی در انتها گفت: در حال حاضر تمام ورزشکاران پارااسکی به وسیله فضای مجازی تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود پیگیری می نمایند و با وجود این که به خاطر کرونا و نبود برف پیست ها تعطیل بود، اما اسکی بازان تمرینات خود را از ابتدای سال تا به الان متوقف ننموده اند و در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات پیش رو هستند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42700

به "موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک با میزبانی ایران از مسابقات پارااسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید