موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده رفع می کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کوشش برای تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و برطرف موانع ثبت آن اطلاع داد.

موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده رفع می کنیم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

پروانه حیدری در گفت وگو با خبرنگاران، به داوری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در تابستان سال جاری اشاره نمود و اضافه نمود: هرچند ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور بصورت مشروط در این نشست پذیرفته شد، اما برای ثبت نهایی آن موانعی وجود دارد که باید آنها را برداریم.

وی توضیح داد: برای ثبت ملی این شهر باید بعضی اقدامات مانند تهیه بانک اطلاعاتی از هنرمندان صنعتگر این رشته، آمار کارگاه ها و ساماندهی آنها، احداث اِلمان مخصوص تنبور و... را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی استان تاکیدکرد: آنچه برای تکمیل پرونده ثبت ملی این اثر مربوط به حوزه میراث فرهنگی است درحال انجام است، اما برای تهیه اِلمان و بعضی اقدامات دیگر احتیاج به حمایت فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و مردم شهرستان دالاهو داریم.

وی اضافه نمود: طبق برنامه ریزی تا انتها سال جاری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تکمیل خواهیم کرد و برای سال آینده آن را به وزارتخانه ارسال می کنیم تا دوباره داوری گردد.

حیدری یادآورشد: قطعا با رفع شدن موانع، می توانیم امیدوار باشیم برای سال آینده پس از هرسین، دومین شهر ملی استان را به ثبت برسانیم.

وی در ادامه به ظرفیت شهرستان دالاهو در بحث چاقوسازی نیز اشاره نمود و گفت: یکی از اقدامات دیگری که برای این شهرستان درحال انجام است، تکمیل پرونده ثبت نشان جغرافیایی چاقوی کرند است که برنامه ما ثبت آن در سال آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18959

به "موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده رفع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده رفع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید