میراشرفی: تا مرداد 99 یک میلیارد دلار بنزین صادر کردیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کل گمرک ایران گفت: در 5 ماه نخست سال جاری، بیش از یک میلیارد دلار بنزین به وسیله گمرک به کشور های دیگر صادر شده است.

میراشرفی: تا مرداد 99 یک میلیارد دلار بنزین صادر کردیم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهدی میراشرفی گفت: حجم تجارت خارجی، در پنج ماهه نخست سال جاری، بیش از 53 میلیون تن به ارزش 24.6 میلیارد دلار است که از این میزان، سهم صادرات 38 میلیون تن به ارزش 10.9 میلیارد دلار، و سهم واردات 13.8 میلیون تن به ارزش 13.7 میلیارد دلار است.

وی گفت: بیشترین تأثیر منفی در بخش صادرات به دلیل کرونا و تحریم در اردیبهشت ماه با 54 درصد، منفی بوده که در حال حاضر به 27 درصد منفی رسیده و این کاهش نشان از عادی شدن فرایند صادرات را دارد.

رئیس کل گمرک ایران اضافه نمود: نخستین قلم کالای صادراتی کشور در این پنج ماه، بنزین است که با کاهش مصرف و افزایش فراوری، توانستیم بیش از یک میلیارد دلار از این کالا را به کشور های دیگر صادر کنیم.

میراشرفی گفت: در زمینه صادرات، شرکای تجاری ما چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه و در بخش واردات هم شرکای اصلی ما به ترتیب چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان هستند که نسبت کالایی وارداتی ما از آن ها در زمینه کالا های اساسی 9.7 تن است که در مقایسه با مدت مشابه برابر است و در سایر اقلام مثل مواد اولیه و ماشین آلات خط فراوری 4.1 میلیون تن به ارزش 10.2 میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39593

به "میراشرفی: تا مرداد 99 یک میلیارد دلار بنزین صادر کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراشرفی: تا مرداد 99 یک میلیارد دلار بنزین صادر کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید