میزان تحقق جهش فراوری در تجهیزات ارتباطی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسئول کمیته بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه صنعت ارتباطات در فراوری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به خودباوری رسیده است، گفت: شعار جهش فراوری در این بخش محقق شد.

میزان تحقق جهش فراوری در تجهیزات ارتباطی

علی اصغر انصاری با اشاره به اینکه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در سال 99 که به نام جهش فراوری نامگذاری شده بود، در دستور کار نهاده شد، گفت: صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه هایی مانند سخت افزار، نرم افزار، سولوشن (راهکار) و بخش های اکتیو و پسیو در فراوری به خودباوری رسیده و اپراتورها، بانک ها و دستگاه های دولتی مصرف نماینده این تجهیزات نیز به این باوری رسیده اند که از فراوری داخل استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه بخش های تحقیق و توسعه در شرکت ها، سازمان ها و دستگاه های مختلف در حال شکل گیری است تا کیفیت محصولات داخلی مورد آنالیز قرار گیرد و در صورت احتیاج از محصولات داخلی استفاده گردد، ادامه داد: در این زمینه احتیاج است که اپراتورها و دستگاه های اجرایی مصرف نماینده تجهیزات ICT ، برای 2 سال آینده احتیاجمندی های خود را برای تجهیزات و توسعه شبکه به فراورینمایندگان اعلام نمایند.

مسئول کمیته بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات گفت: تحقق شعار جهش فراوری در سالی که گذشت با یک کار جهادی و با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات، وزارت صمت، اپراتورها، سازمان نظام صنفی رایانه ای و سندیکای صنعت مخابرات ایران صورت گرفت. البته نقاط ضعف هایی نیز وجود داشت اما از آنجایی که همه دست اندرکاران به فراوری ملی باور دارند، بسیاری از مسائل برطرف شده است.

وی با اشاره به برگزاری 2 دوره نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در سال 99، ادامه داد: این نمایشگاه نیز سبب تسریع در فرایند فراوری بومی شد. به نحوی که مصرف نماینده و فراورینماینده توانستند احتیاجمندی ها و توانمندی های متقابل را شناسایی نمایند. از این رو مقرر شده است که هر 4 ماه یکبار نمایشگاه دستاوردهای تجهیزات بومی را در پژوهشگاه ICT برگزار کنیم تا بتوانیم از برنامه ها و فراوریات جدید فراورینمایندگان داخلی آگاه شویم.

انصاری با اشاره به فراوری تجهیزات زیرساخت ارتباطی و زیرساخت اطلاعاتی در کشور که قابلیت استفاده در شبکه ملی اطلاعات را دارند، اضافه نمود: البته هیچ زمان نمی توان ادعا کرد که صفر تا صد تمامی تجهیزات را در داخل کشور فراوری کنیم. کما اینکه حتی چین هم تمامی تجهیزات مخابراتی شبکه خود را در داخل کشورش فراوری نمی کند. از این رو هدف از فراوری تجهیزات در داخل کشور، ایجاد اشتغال و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های کشور به عنوان یک مزیت است.

وی تاکید نمود: تجهیزاتی که هم اکنون توانایی فراوری آن در داخل کشور وجود دارد، برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات کارآیی داشته و قابل مقایسه و رقابت پذیر با نمونه خارجی است. برای مثال در سیستم انتقال نوری، تجهیزات بومی ما رقابت پذیر با نمونه خارجی است و در زمینه فراوری روتر و مسیریاب نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

به گفته انصاری، شعار جهش فراوری نقشه راه و راهبردی برای فعال کردن بخش فراوری در حوزه ICT و رشد و توسعه این حوزه بوده که در سال 99 تا حد زیادی از آن محقق شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56214

به "میزان تحقق جهش فراوری در تجهیزات ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان تحقق جهش فراوری در تجهیزات ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید