هرمزگان در حال آماده باش، باران بنادر مسافربری را تعطیل کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/هرمزگان از صبح امروز آدینه 20 دیماه با توجه به ورود موج بارشی تقریبا شدیدی به هرمزگان، این استان به حالت آماده باش کامل درآمده است، بنادر مسافربری تعطیل شده و هواشناسی هشدار داده که در مناطق دریایی استان وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

هرمزگان در حال آماده باش، باران بنادر مسافربری را تعطیل کرد

با همراهی تور ارزان عمان لحظه آخری از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

بنا بر اعلام هواشناسی هرمزگان، امروز با توجه به تاثیر موج بارشی فعال در استان بارش های رگباری شدید و قابل توجه همراه با آبگرفتگی معابر پیش بینی می گردد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در این خصوص به خبرنگاران، گفت: در مناطق دریایی استان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

مرضیه سی سی پور افزود: اکیدا توصیه می گردد با توجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان امروز از رفتن به مناطق مرتفع، ترددهای غیر ضرور جاده ای و رفتن به ارتفاعات خودداری گردد و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به ورود سامانه بارشی شدید از اوایل شب گذشته به هرمزگان، تمام دستگاه های اجرایی و امدادی استان و فرمانداری ها برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بیان نمود: این سامانه فعال بارشی تا شنبه در استان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش های قابل ملاحظه ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می گردد، اظهار داشت: از زمان ورود سامانه بارشی به هرمزگان در بندرعباس 72.2 میلیمتر باران باریده است.

آماده باش 23 تیم بحران و 30 دستگاه ماشین آلات در بندرعباس

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از آماده باش 23 تیم آموزش دیده و همچنین حدود 30 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین از نیمه شب گذشته برای سپری کردن باران و طوفان پیش رو اطلاع داد.

مظفر آرمیده در گفت و گو با خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علیرضا صفا، مدیرکل بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان و پیش بینی های اجرا شده از شرایط روزهای آینده، تمهیدات لازم در مجموعه شهرداری برای سپری کردن این شرایط اندیشیده شده است.

وی افزود: از نیمه شب گذشته 23 تیم آموزش دیده که هرکدام حداقل 10 نفر را شامل می گردد، به حالت آماده باش درآمده اند.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از شناسایی نقاط آبگیر سطح شهر پیش از وقوع بارندگی اطلاع داد و افزود: در بعضی بخش ها مانند سنگ کن که احتمال خطر بیشتری دارد، بارندگی و جاری شدن آبهای سطحی و همچنین روان آبهای بالادست شهر با بهره گیری از انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین پوشش داده می گردد.

آرمیده ادامه داد: انواع ماشین آلات سنگین مانند بیل مکانیکی، لودر، مینی لودر، خاور و غیره در سطح سه منطقه به حالت آماده باش قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: تجهیزات مورد احتیاج مانند پمپ، کف کش، اره برقی و سایر ملزومات مورد احتیاج در اختیار گروه های مدیریت بحران نواحی 10 گانه، مناطق و سازمان ها قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: طی هفته های اخیر آنالیز شرایط جوی های آب کانال های دفع آبهای سطحی و هر ها اجرا شده و لایروبی آنها نیز اجرا شده است.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش نیز مطرح کرد تیم های هرس فضای سبز نیز برای رسیدگی به شکستگی احتمالی درختان و شاخ و برگ آن ها در هر سه منطقه مستقر شده و در حالت آماده باش قرار دارند.

مدارس بشاگرد در تمامی مقاطع تحصیلی فردا تعطیل است

براثر بارندگی مدارس بشاگرد شنبه(21 دی ماه) در همه مقاطع تعطیل است.

فرماندار شهرستان بشاگرد با اعلام این خبر به خبرنگاران، گفت: با توجه به بارش شدید باران برای جلوگیری از هر گونه خسارت، همه مدارس بشاگرد فردا در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

محمودی افزود: از شب گذشته(20 دی ماه) تا به امروز در سردشت بشاگرد 25 میلی متر باران باریده است.

بنادر مسافری هرمزگان تعطیل شد

به علت وزش باد شدید و مواج شدن دریا بنادر مسافری هرمزگان تعطیل است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر به خبرنگاران، گفت: اسکله های شهید حقانی، قشم، هرمز و لارک تعطیل است.

اله مراد عفیفی پور اظهار کرد: بندر چارک به کیش نیز به علت مواج شدن دریا تعطیل است.

وی اظهار داشت: بندر پهل باز است و هموطنان می توانند از این اسلکه رفت و آمد نمایند.

طغیان رودخانه جهت جاسک به بشاگرد را مسدود کرد

محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: به علت بارندگی های شب گذشته و آغاز فعالیت سامانه بارشی، رودخانه شریفی طغیان نموده و این محور تا اطلاع ثانویه مسدود است.

وی افزود: با توجه به هشدارها و پیش بینی مسدود شدن راه ها، راهداران و پیمانکاران در محورها جهت هدایت افرادی که در جهت ها در تردد می باشند، مستقر هستند.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: شهروندان و افرادی که قصد تردد در این جهتها را دارند در صورت امکان و غیرضروری بودن، از تردد در این محور با توجه به هشدارها تا انتها فعالیت این سامانه خوداری نمایند و یا با آگاهی از جهتها به وسیله راهداران و پلیس راه ها در صورت ضرورت حرکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود شهروندان و مسافران در صورت روبرو شدن با طغیان رودخانه های به هشدارهای راهداران، شوراها، دهیاران و افراد آگاه کنار رودخانه ها و آبنماها توجه نموده و خودرو خود را بدون هماهنگی به آب نزنند تا مسئله ای برای وسایل نقلیه و افراد ایجاد نگردد.

رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک بیان نمود: گفتنی است طبق اطلاعیه هواشناسی و مدیریت بحران استان هرمزگان، این سامانه بارشی از امروز 20 دی ماه الی روز یکشنبه 22 دیماه در استان فعال است و بارندگی و باد شدید همراه با سیلابی شدن رودخانه ها و معابر پیش بینی شده است که جا دارد شهروندان برای این دو روز پیش رو تمهیدات لازم را بیندیشند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19568

به "هرمزگان در حال آماده باش، باران بنادر مسافربری را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان در حال آماده باش، باران بنادر مسافربری را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید