هشداری که آلمان ها توجه نکردند؛ زلاتان و دوستانش را عصبانی نکنید (

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تیم ملی فوتبال سوئد در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در حالی که با چهار گل از آلمان عقب بودند به یک باره با بازگشتی رویایی نتیجه را به تساوی کشاند.

هشداری که آلمان ها توجه نکردند؛ زلاتان و دوستانش را عصبانی نکنید (

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، بیش از 70 هزار نفر در استادیوم المپیک برلین حضور پیدا نموده بودند تا شاهد فزونی آلمان مقابل سوئد در انتخابی جام دنیای 2014 برزیل باشند.

شاگردان یواخیم لو در اوج آمادگی بودند و در سوی مقابل مردان اریک هامرن به دنبال این بودند تا حریف سرسخت خود را شگفت زده نمایند.

تیم میزبان به واسطه حضور طرفدارانش بازی را هجومی آغاز کرد و در همان 15 دقیقه ابتدایی به 2 گل رسید.

هر 2 گل توسط میروسلاو کلوزه تمام نشدنی زده شد و مارکو رویس روی هر 2 گل تاثیر مستقیم داشت. سوئدی ها تمرکز کافی نداشتند و مدام به حریف خود موقعیت گل می دادند.

در دقیقه 39، پرمرته ساکر پیش تاخته توانست گل سوم مانشافت را هم وارد دروازه ایساکسون کند. نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید و همه از برد آلمان مطمئن بودند. در همین حین، زلاتان توسط تصاویر تلویزیونی شکار شد که با عصبانیت به سمت رختکن گام برمی داشت.

انتظار می رفت در 45 دقیقه دوم، اوضاع کمی تغییر کند اما اینطور نشد. مسعود اوزیل که عملکرد درخشانی داشت در دقیقه 55 با یک شوت دقیق، نتیجه را چهار بر صفر کرد.

باخت لحظه به لحظه برای زرد و آبی ها سنگین تر می شد و آلمان هم توقف ناپذیر به نظر می رسید. اما قرار بود همه چیز در کمتر از 30 دقیقه تغییر کند.

دقیقه 62 چراغ اول سوئد توسط کاپیتان روشن شد. زلاتان با یک ضربه سر غیرقابل مهار، نویر را تسلیم کرد.

2 دقیقه بعد میشل لوستیگ پیش تاخته از زاویه بسته شوتی را روانه دروازه کرد که در عین ناباوری، گلر کاربلد آلمان ها نتوانست آن را مهار کند و توپ از بین دستانش به درون دروازه غلتید. سوئدی ها روحیه گرفتند و در گوشه ذهنشان یک بازگشت عظیم را تصویر کردند.

یوهان الماندر که پاس گل اول را به زلاتان داده بود این بار در قامت گلزن ظاهر شد و با شوتی زیبا، فاصله را به حداقل رساند.

باورنکردنی بود. آلمان در آستانه از دست دادن برد ارزشمندش بود. تونی کروس در این بین یک تیرک هم زد و در عین بدشانسی توپش گل نشد تا خیال طرفداران و یواخیم لو راحت گردد.

ثانیه های سرانجامی بازی بود که راسموس اِلم به عنوان یار جانشین ماموریت عظیم سوئد را تمام کرد.

او از توپ برگشتی در آستانه خروج از محوطه جریمه استفاده کرد و با شوتی دقیق، حساب کار را چهار بر چهار کرد.

سوئد از یک باخت سنگین، بازگشتی رویایی ساخت و شاید همه چیز از همان عصبانیت زلاتان آغاز شد.

در بازی برگشت این 2 تیم، آلمان ها با نتیجه پرگل پنج بر سه به فزونی رسیدند. در سرانجام هم این تیم صدرنشین گروه شد و به جام دنیای رسید و در جام دنیای قهرمان شد. سوئد اما نتوانست برای دومین دوره متوالی سهمیه حضور در عظیمترین رویداد ملی دنیا را به دست بیاورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 2 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30129

به "هشداری که آلمان ها توجه نکردند؛ زلاتان و دوستانش را عصبانی نکنید (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشداری که آلمان ها توجه نکردند؛ زلاتان و دوستانش را عصبانی نکنید ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید