هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سعودی ها به دنبال خروج از جنگ یمن هستند؛ چرا که ضعف آن ها در مقابل حملات یمنی ها حتی برای مردم عربستان نیز آشکار شده است.

هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در روز های گذشته برخی رسانه های غربی از عزم دولت سعودی برای کاهش تنش در یمن و یافتن راه خروجی برای حل بحران این کشور سخن می گویند.

عمر عیاصره کارشناس امور سیاسی در گفتگو با الخلیج اونلاین، در بیان چرایی راهبرد جدید سعودی ها گفت که حمله اخیر به آرامکو بسیار دردناک بود و از سوی دیگر موجب بر ملا شدن ضعف نظامی و شکست هیبت حکومت سعودی در نزد افکار عمومی عربستان شد؛ از این رو دولت ریاض ناچار شده است که خود را نجات داده و فورا استراتژی خروج از یمن را پی ریزی کند.

او گفت که آمریکایی ها نیز به جد دنبال بستن پرونده یمن هستند و دیوید شینکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، مدتی پیش گفته بود که انصارالله، شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) و دولت عبد ربه منصورهادی (وابسته به عربستان) در روند سیاسی باید حضور داشته باشند و عربستان سعودی نیز به شکل قابل توجهی به این ابتکار آمریکایی ها واکنش مثبت نشان داده است.

به عقیده عیاصره، ابتکار آمریکا به سعودی ها می گوید که انصارالله خواستار حضور در حل و فصل بحران به عنوان یک طرف اصلی هستند؛ آن هایی که به عربستان سعودی حمله کرده و اکنون به سمت گفت و گوی سیاسی و آتش بس آمده اند و از خود حسن نیت نشان می دهند.

انصارالله یمن در تاریخ 27 سپتامبر گذشته (پنجم مهر) از طرحی سخن گفت که محور اصلی آن توقف هر نوع حمله به عربستان سعودی بود. انصارالله همچنین گفت که منتظر است سعودی ها پاسخ شایسته ای به این طرح صلح بدهند.

به همین دلیل سه منبع دیپلماتیک و دو منبع دیگر به رویترز گفتند که ریاض از این طرح استقبال کرده و برای کاستن از تنش ها، به طور جدی برقراری نوعی آتش بس را بررسی می کند.

الخلیج اونلاین در ادامه مدعی شد که طبق هماهنگی امارات با انصارالله و ایران، دبی و ابوظبی همانند شهر های عربستان هدف پهپاد ها و موشک ها قرار نخواهد گرفت؛ چرا که امارات توانایی تحمل چنین حملاتی را ندارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14965

به "هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید