واکسیناسیون بیش از 45 هزار زنجانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیش از 45 هزار زنجانی در برابر بیماری کرونا واکسینه شده و 3000 نفر هم واکسن کنژوگه تزریق کردند.

واکسیناسیون بیش از 45 هزار زنجانی

به گزارش خبرنگاران زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با بیان اینکه تا به امروز بیش از 45 هزار نفر از مردم استان زنجان در برابر کرونا واکسینه شده اند، اظهار کرد: 3000 زنجانی هم داوطلبانه تحت واکسیناسیون کارآزمایی بالینی، واکسن مشترک ایران و کوبا را تزریق نموده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد از افراد بالای 80 سال در استان واکسینه شده اند، اضافه کرد: بیش از 60 درصد افراد بالای 75 سال استان و با آغاز واکسیناسیون افراد بالای 70 سال، بیش از 50 درصد از این افراد هم واکسینه شده اند.

این مسئول با بیان اینکه در اوایل طرح واکسیناسیون، سهمیه ای به پاکبانان از جمله افرادی با شرط داشتن سن بالا و بیماری زمینه ای و کسانی که با زباله های عفونی سر و کار داشتند، اختصاص داده شد، توضیح داد: اگر در دور تازه سهمیه تازهی برای پاکبانان اختصاص داده گردد، حتماً واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با بیان اینکه سرعت تزریق واکسن در استان بسیار خوب پیش می رود، گفت: در سه مرکز بهداشت شهرستان زنجان و با مراکز پیش بینی شده هم سرعت تزریق افزایش پیدا خواهد نمود.

قزلباش با اشاره به اینکه در بعضی از واکسن ها دُز دوم متفاوت از دُز اول بوده که در واکسن اسپوتنیک وی این گونه است، اظهار کرد: انتظار داریم دو هفته تا دو ماه پس از تزریق دُز دوم سطح ایمنی به طور قابل توجهی افزایش نموده باشد.

وی در رابطه با واکسیناسیون خبرنگاران استان زنجان، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست داده، خبرنگارن جزو گروه های اولویت دار تزریق واکسن کرونا در فاز دوم واکسیناسیون باشند ولی تا به امروز دستورالعمل تازهی به استان زنجان در این زمینه ابلاغ نشده و همچنان واکسیناسیون این گروه در فاز سوم است.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60298

به "واکسیناسیون بیش از 45 هزار زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بیش از 45 هزار زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید