واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، غریب آبادی گفت: از زمانی که آژانس اظهار داشت سؤالاتی درباره یک مکان خاص دارد، دسترسی لازم از سوی ایران فراهم شد و هرگونه کوشش برای ارزیابی زودهنگام و خام در این باره در راستای مقاصد سیاسی است.

واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، درخصوص گزارش اخیر آژانس در زمینه راستی آزمایی اجرای برجام گفت: این گزارش نشان می دهد که آژانس همچنان دسترسی کاملی در ایران دارد و علیرغم کاهش تعهدات ایران تحت برجام که با هدف برقراری توازن نسبی بین حقوق و تکالیف طرفین انجام می گردد، همچنان قادر به راستی آزمایی هم اجرای تعهدات و هم توقف اجرای بخشی از تعهدات است.

نماینده دائم کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر آژانس در خصوص مکانی در ایران، اضافه نمود: از همان ابتدا و از زمانی که آژانس، ایران را آگاه کرد که بعضی سؤالات در خصوص یک مکان خاص دارد، ایران موافقت کرد وارد یک تعامل مثبت با آژانس برای شفاف کردن شرایط و رسیدگی به سوالات مرتبط، گردد.

وی اضافه نمود: ایران با نشان دادن نهایت همکاری و شفافیت، متعاقبا دسترسی لازم را برای آژانس فراهم کرد. همانگونه که توسط مقامات آژانس نیز در موقعیت های مختلف تأکید شد، تعامل بین آژانس و ایران درخصوص این موضوع در حال اجرا می باشد. بنابراین، هرگونه کوشش برای پیش داوری و ارائه ارزیابی زودهنگام و خام، صرفاً در جهت مصادره این موضوع در راستای مقاصد سیاسی است.

غریب آبادی گفت: وجود اینگونه سؤالات در تعاملات بین آژانس و کشورهای عضو امری معمول و عادی بوده و در حالیکه دو طرف برای حل آن در تعامل هستند، نمی بایستی با اغراض سیاسی مورد سو استفاده و بزرگنمایی واقع گردد.

به گزارش فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی جدید خود خاطرنشان کرد که ایران از تاریخ 9 نوامبر اقدام به غنی سازی اورانیوم در سایت فردو نموده است.

در گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه برای اعضای شورای حکام ارسال شده عنوان شده میزان ذخایر اورانیوم کم غنای ایران 372.3 کیلوگرم بوده است.

در بخشی از این گزارش ادعا شده آژانس بین المللی انرژی اتمی در منطقه ای که به آژانس اعلام نشده ذرات اورانیوم طبیعی کشف نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17519

به "واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید