واکنش وزیر خارجه آمریکا به تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا به تشکیل دولت جدید لبنان واکنش نشان داد.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به تشکیل دولت جدید لبنان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

بر اساس این گزارش، مایک پمپئو گفت که آمریکا تنها با دولتی غیر فاسد در لبنان که به انجام اصلاحات پایبند باشد و مطالبات مردم را برآورده کند، همکاری خواهد نمود.

پمپئو در مصاحبه با بلومبرگ در پاسخ به سوالی درباره موضع واشنگتن در قبال دولت جدید لبنان گفت: آنچه را که در 24 ساعت گذشته روی داد مشاهده کردید، ما کاملا آشکار شرایط همکاری از جانب ایالات متحده را معین کردیم.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال با دخالت در امور داخلی لبنان، مدعی شد: اعتراضات در لبنان می گوید که حزب الله دیگر کافی است.

پس از توافق جنبش حزب الله لبنان و متحدان آن بر سر تشکیل کابینه ای که به حل بدترین بحران اقتصادی لبنان متعهد گردد، دفتر ریاست جمهوری این کشور روز سه شنبه اعلام نمود که دولت جدید در لبنان تشکیل شد.

گفتنی است که لبنان پس از استعفای سعد حریری از مقام نخست وزیری این کشور در ماه اکتبر که در پی اعتراضات گسترده علیه فساد دولتی صورت گرفت، تا به امروز فاقد دولت کارآمد بود.

گفتنی است که کابینه جدید لبنان از 20 وزیر متخصص و مورد حمایت احزاب تشکیل شده است. وازنی، اقتصاددانی که به عنوان مشاور در کمیته اقتصادی و بودجه مجلس فعالیت نموده، با حمایت از نبیه بری رئیس مجلس لبنان برخوردار است. ناصیف حتی سفیر پیشین لبنان در اتحادیه عرب با حمایت جریان میهنی آزاد به ریاست میشل عون به سمت وزیر خارجه منصوب شد.

حسان دیاب همچنین در فهرست وزرای خود زینه عکر را به عنوان وزیر دفاع لبنان انتخاب کرد. بدین ترتیب، کرسی وزارت دفاع در لبنان در اختیار احزاب مسیحی است.

حسان دیاب دولت خود را یک تیم نجات تکنوکراتیک می خواند که برای تحقق خواسته های معترضان فعالیت خواهد نمود.

نخستین سفر خارجی نخست وزیر لبنان به کشورهای عرب به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20637

به "واکنش وزیر خارجه آمریکا به تشکیل دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر خارجه آمریکا به تشکیل دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید