وزیر خارجه آلمان: تاریخ برگزیت دیگر تمدید نخواهد شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه روند برگزیت نمی تواند تا یک دهه ادامه داشته باشد به انگلیس هشدار داد که باید تا تاریخ مقرر 31 اکتبر درباره برگزیت تصمیم بگیرد.

وزیر خارجه آلمان: تاریخ برگزیت دیگر تمدید نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای با فاینشنال تایمز، به انگلیس هشدار داد که تا اکتبر باید درباره خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد.

وی خطاب به لندن گفت که شما باید تا اکتبر تصمیم بگیرید که چه می خواهید. نمی توان فرآیند برگزیت را تا یک دهه گسترش داد. یک تمدید دوباره برگزیت می تواند این سیگنال را ارسال کند که شما در نهایت می خواهید در اتحادیه اروپا باقی بمانید.

هفته گذشته 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریغ برگزیت برای دومین بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده گردد. البته بر اساس توافقات اجرا شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان پذیر است اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

هایکو ماس به فاینشنال تایمز گفت که وی هنوز امید خود را از دست نداده است که مجلس انگلیس توافق برگزیت ترزا می را زودتر از موعد و قبل از انتخابات مجلسی اروپا در اواخر ماه می تصویب کند. وی این مسئله را مضحک دانست که ما بگوییم می خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم و با این حال در انتخابات شرکت کنیم.

تاریخ برگزیت هفته گذشته برای دومین بار به تعویق افتاد. ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تا کنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم تا به حال به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6547

به "وزیر خارجه آلمان: تاریخ برگزیت دیگر تمدید نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: تاریخ برگزیت دیگر تمدید نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید