وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه به دنبال پاسخ دیپلماتیک برای عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو هستند گفت هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل یکی از بسترهای این مباحثات است.

وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) برخلاف ادعای نخست وزیر این کشور، گفت که به دنبال راهکار دیپلماتیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه غرب آسیا هستند.

راب طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، نوشت: انگلیس باور دارد که بسیار احتمال دارد ایران مسئول حمله غیرقانونی و ظالمانه به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما با شرکای بین المللی خود برای یافتن پاسخ دیپلماتیک محکم [به ایران] و بازگرداندن ثبات به منطقه کوشش می کنیم. مباحثات در نشست هفتاد و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل گامی بعدی است.

پیش از این بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مستقیما ایران را به انجام حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت آرامکو متهم نموده اما تهدید نموده بود شاید گزینه نظامی را برای پاسخ دادن به ایران در نظر بگیرند (جزئیات بیشتر).

در روزهای گذشته پس از عملیات ارتش و انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در مناطق بقیق و خریص، آمریکا و عربستان سعودی که در مقابله با تسلیحات یمنی ها ناکام مانده اند، ایران را عامل این ناکافی معرفی نموده اند. واشنگتن و ریاض مدعی هستند که ارتش یمن توان انجام چنین عملیات پیچیده ای را نداشته است، بنابراین این ایران بوده که این عملیات را انجام داده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز با رد این ادعا، گفت دلیل اتهام زنی به ایران این است که آمریکا و عربستان باور نمی نمایند ملت یمن با دستان خالی، به چنین توانمندی هایی دست یافته باشند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سفری منطقه ای به عربستان سعودی و بعد از آن امارات عربی متحده رفته، روز پنجشنبه مدعی شده بود کشورش همچنان به دنبال راهکار مسالمت آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است و این در حالی است که ظریف به تهدید جهان و تهدید های خود به جنگ در منطقه ادامه می دهد. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12875

به "وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید