وزیر دفاع: ایران و روسیه اهداف مشترکی دارند، لزوم همکاری تهران و مسکو با توجه به استمرار تهدیدات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، امیر حاتمی بابیان پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها گفت: این اقدام کشورهای عضو برجام ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی های آمریکا بوده است.

وزیر دفاع: ایران و روسیه اهداف مشترکی دارند، لزوم همکاری تهران و مسکو با توجه به استمرار تهدیدات

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح درملاقات با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و بطور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا گفت: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ملاقات ها و رایزنی های هر دو کشور در سطوح عالی بطور مرتب و رضایت بخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال های اخیر یک کوشش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را آغاز نموده اند.

وزیر دفاع توضیح داد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا در مورد تمدید ممنوعیت های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست های خصمانه و غلط را نشان داد.

امیر حاتمی بابیان پاسخ کشور های عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها گفت: این اقدام کشور های عضو برجام ضربه محکم دیگری در زیاده خواهی های آمریکا بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در خل مسائل و مسائل منطقه ای انتخاب نموده اند، می تواند فارغ از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات ارتشبد شایگو وزیردفاع روسیه در این ملاقات با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری های ایران و روسیه، روبه توسعه است.

سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاری های منطقه ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید نمود.

لازم به ذکر است در سرانجام این ملاقات امیر حاتمی برای تقویت همکاری های دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39804

به "وزیر دفاع: ایران و روسیه اهداف مشترکی دارند، لزوم همکاری تهران و مسکو با توجه به استمرار تهدیدات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع: ایران و روسیه اهداف مشترکی دارند، لزوم همکاری تهران و مسکو با توجه به استمرار تهدیدات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید