پامپئو: پاسخ اولیه مان را به درخواست کنگره دادیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مایک پامپئو امروز (شنبه) گفت وزارت خارجه آمریکا، پاسخی اولیه به درخواست های مجلس نمایندگان این کشور درخصوص ارائه اسناد مرتبط با استیضاح دونالد ترامپ داده است.

پامپئو: پاسخ اولیه مان را به درخواست کنگره دادیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیست و هفتم سپتامبر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را جهت وادار کردن او به ارائه اسناد مرتبط با تعاملات دونالد ترامپ با دولت اوکراین احضار کرد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در حال بررسی شکایت یک افشاگر در بدنه جامعه اطلاعاتی آمریکا هستند که پیش تر گفته بود ترامپ، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، درخواست تحقیق درخصوص جو بایدن (کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا) و پسرش را داشته است.

مایک پامپئو، امروز طی یک کنفرانس خبری گفت: وزارت خارجه، دیشب یک نامه به کنگره ارسال کرد که پاسخ اولیه ما به درخواست ارائه اسناد بود. ما تمام کارهایی که الزام قانون باشد را انجام خواهیم داد. این دیپلمات آمریکایی درخصوص محتویات نامه مذکور چیزی نگفته است.

یکی از مقامات کمیته امور خارجی مجلس آمریکا، امروز به خبرگزاری رویترز گفت پامپئو، اسناد درخواستی در حکم احضاریه را در تاریخ تعیین شده ارائه نداد؛ او با این حال از برقراری ارتباط میان کمیته های مجلس و وزارت امور خارجه خبر داده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، ابراز امیدواری کرد وزارت خارجه بدون معطلی همکاری کند.

روز جمعه نیز احکام احضاریه دیگری به کاخ سفید صادر شد و نمایندگان طی آن، خواستار اسناد مربوط به مراودات ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و دیگر رهبران خارجی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15034

به "پامپئو: پاسخ اولیه مان را به درخواست کنگره دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: پاسخ اولیه مان را به درخواست کنگره دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید