پامپئو: کره جنوبی و ژاپن را به حل اختلافات ترغیب می کنم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص تنش اخیر میان کره جنوبی و ژاپن گفت، توکیو و سئول دو متحد مهم واشنگتن هستند و آنها را به تنش زدایی ترغیب خواهیم کرد.

پامپئو: کره جنوبی و ژاپن را به حل اختلافات ترغیب می کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود کره جنوبی و ژاپن را به یافتن مسیری رو به جلو درخصوص حل مناقشات دیپلماتیک تشویق خواهد نمود. با این حال سخنگوی کابینه ژاپن اعلام نمود روابط کشورش با سئول در شرایط بغرنجی قرار گرفته و بهبود این وضع منوط به اقدامات سازنده از سوی کره جنوبی است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، پامپئو روز سه شنبه در فرودگاه واشنگتن، پیش از شروع سفرش به تایلند به خبرنگاران گفت: ما آن ها (ژاپن و کره جنوبی) را به یافتن راهی رو به جلو ترغیب می کنیم.

وی اضافه کرد: آن ها هردو شرکای بزرگی برای ما هستند. آن ها هردو به طور جدی با ما در حال کار برای خلع سلاح کره شمالی هستند. پس قطعاً برای ایالات متحده مهم است که بتوانیم به آن ها یاری کنیم صندلی خوبی برای هریک از دو کشور پیدا گردد.

یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سخنان پامپئو اعلام نمود: ما به طور نزدیکی با آمریکا همکاری داریم. ما کوشش هایی را در راستای اتخاذ درکی درست خواهیم داشت.

سوگا در مورد درخواست آمریکا برای امضای یک توافق حفظ سطح روابط به منظور خریدن زمان برای انجام مذاکره با کره جنوبی گفت از انتشار چنین مطلبی توسط رسانه ها باخبر است اما چنین چیزی حقیقت ندارد.

وی اضافه کرد: روابط بین ژاپن و کره جنوبی به خاطر اقدامات منفی کره جنوبی، در شرایط بغرنجی قرار گرفته است.

سوگا گفت: بر اساس موضع ثابتی که نسبت به مسائل مختلف داریم، تغییری در موضع ما در قبال ادامه دادن درخواست از کره جنوبی برای اتخاذ اقدامات سازنده به وجود نیامده است.

به نوشته این خبرگزاری، از سوی دیگر هوا چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی پیونگ یانگ اعلام نمود پکن امیدوار است آمریکا و کره شمالی اقدامات مثبتی در راستای پیشبرد خلع سلاح شبه جزیره کره و صلح و ثبات بلندمدت در این منطقه انجام دهند.

اکتبر 2018 (مهرماه 1397) دادگاه عالی کره جنوبی به دلیل چهار شکایت مطرح شده در دادگاه عالی کره جنوبی علیه این دو شرکت ژاپنی به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال های 1910 تا 1945، دو شرکت نیپون استیل و سومیتومو متال ژاپن را به پرداخت جریمه 100 میلیون وون (88 هزار دلاری) را جریمه کرد.

مقام های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی اظهار داشتند که این موضوع قبلاً در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، برطرف شده است.

ژاپنی ها در پاسخ، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای فراوری کالاهای تکنولوژیک کره جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار نموده و توکیو را به نقض قوانین بین المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.

کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد. همچنین معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی تهدید کرد معاهده دوجانبه اشتراک گذاری اطلاعات نظامی بین دو کشور را لغو می نماید.

م

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10743

به "پامپئو: کره جنوبی و ژاپن را به حل اختلافات ترغیب می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: کره جنوبی و ژاپن را به حل اختلافات ترغیب می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید