پرسپولیس را وزیر صدرنشین لیگ کرد، استقلال را تاکتیک؟!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در چهار فصل اخیر، تیم فوتبال پرسپولیس مقام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود نموده است، اما حدود یک سالی می گردد که هجمه ها علیه این تیم شدت گرفته و وزیر را عامل موفقیت های این تیم حتی در آسیا معرفی می نمایند. این هجمه ها از سوی بعضی تیم ها نظیر استقلال، سپاهان، تراکتور و فولاد بیشتر از سایرین بوده و حتی در نشست ها و مصاحبه ها مربیان و بازیکنان درباره آن صحبت می نمایند و خیلی شفاف عامل قهرمانی ها و موفقیت های پرسپولیس را در ایران و آسیا صرفا یاری های وزیر می دانند.

پرسپولیس را وزیر صدرنشین لیگ کرد، استقلال را تاکتیک؟!

البته در این بین مربیانی نظیر پیروز قربانی هستند که با دوری از چنین اظهارنظرهایی، تمام تیم ها را به کوشش در زمین مسابقه دعوت می نمایند. در زمان حضور فکری در نساجی که او قهرمانی پرسپولیسی ها را تبریک گفت چنین دیدگاه وجود داشت؛ هرچند حالا دوباره فرضیه عجیب یاری وزیر به پرسپولیس آن هم زمانی که نایب قهرمان آسیا به راحتی تمام مهره های خود را از دست داده مطرح می گردد.

آرش برهانی که در کادرفنی استقلال و محمود فکری حضور دارد درباره انتقاد هایی که به عملکرد فنی این تیم وارد می گردد؛ گفت: مگر می گردد چنین اتفاقی در فوتبال بیفتد و تیم بدون تاکتیک گل بزند؟ تیم های دیگر هم زحمت می کشند. اگر به این شکل باشد که باید فاتحه فوتبال را بخوانیم. تیم ما گل می زند می گویند روی خلاقیت بازیکن بوده، اما در خصوص تیم های دیگر می گویند روی تاکتیک و برنامه بوده است.

حرف آرش برهانی کاملا درست است؛ شاید استقلال ضعف های فنی زیادی داشته باشد، اما آن ها نقاط قوتی دارند که این تیم را صدرنشین لیگ نموده است. عملکرد خط حمله استقلال در دربی و استفاده درست از موقعیت های گل ثابت می نماید که این موضوع یکی از این نقاط قوت استقلال است که کمتر کسی می تواند از این موضوع ایراد بگیرد. بدون درنظر دریافت عملکرد حسینی در ملاقات برابر نفت مسجد سلیمان، استقلال ها با رشید مظاهری یکی از مطمئن ترین دروازه های لیگ را دارند.

اما سوالی که باید از برهانی پرسید این است که چطور زمانی که پرسپولیس صدرنشین و قهرمانی لیگ می شد صرفا یاری های وزیر و داوران عامل اصلی معرفی می شد؟ برهانی کاملا درست می گوید که اگر تیمی بدون تاکتیک و شایستگی صدرنشین باشد باید فاتحه فوتبال را خواند؛ پس با احتساب اظهارنظر های اخیر باید در چهارسال گذشته فاتحه لیگ ایران را خواند که تیمی به مانند پرسپولیس بدون تاکتیک و با یاری وزیر قهرمان آن شده است!

حالا که تیمی که غیر از پرسپولیس صدرنشین لیگ است آن ها به خوبی درک می نمایند که بازیکنان و مربیان برای صدرنشینی و کسب موفقیت چقدر کوشش می نمایند و نباید به راحتی همه چیز را زیر سوال برد. نه تنها قهرمانی های پرسپولیس را نباید سوال برانگیز دانست بلکه صدرنشینی استقلال به عنوان بهترین تیم هجومی لیگ را هم نباید شانسی دانست.

مهم نیست استقلال یا سپاهان؛ پرسپولیس یا تراکتور؛ گل گهر یا فولاد یا صنعت نفت صدرنشین باشند؛ مهم احترام تیم ها به یکدیگر است. اگر از سال قبل تیم ها عادت به تخریب تیم صدرنشین ننموده بودند ممکن بود سال جاری هم استقلال گرفتار چنین صحبت هایی نگردد. این تیم امروز بسیاری از انتقاداتی را می شنود که سال قبل آن ها درباره پرسپولیس مطرح می کردند. تا زمانی که افراد دائم مشغول صحبت های غیر حرفه ای علیه یکدیگر هستند فوتبال ایران کاری از پیش نخواهد برد و نمونه اش می گردد لیگ بی کیفیت بیستم! فوتبال ایران دائم اسیر جنجال ها و حواشی است که مشابه آن را در هیچ کجای جهان نمی توان پیدا کرد و دود آن هم به چشم خود اهالی فوتبال می رود.

جی پلاس

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50539

به "پرسپولیس را وزیر صدرنشین لیگ کرد، استقلال را تاکتیک؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس را وزیر صدرنشین لیگ کرد، استقلال را تاکتیک؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید