پروژه کارخانه فراوری کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورد، مخبر: با اجرای این طرح از خروج سالیانه 285 میلیون دلار و قطع 6 میلیون درخت جلوگیری میشود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مراسم امضای موافقت نامه تأمین اقتصادی طرح فراوری کاغذ در استان خوزستان ظهر امروز در سالن اجتماعات بانک پارسیان برگزار گردید.

پروژه کارخانه فراوری کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورد، مخبر: با اجرای این طرح از خروج سالیانه 285 میلیون دلار و قطع 6 میلیون درخت جلوگیری میشود

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، این مراسم با حضور محمدمخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی، حسین زاده مدیرعامل بانک ملی، مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و چقازردی مدیرعامل بانک سپه برگزار گردید.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: اجرای طرح فراوری کاغذ، دغدغه مهمی را از کشور رفع خواهد نمود وقطعا اتفاقی مبارک و کاری بزرگ محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: کشور سالهاست که درگیر بحث واردات کاغذ بوده است و ما گاهی ناچار شدیم از محموله های در حال حمل روی آب اقدام به خریداری کاغذ کنیم درحالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ ترین صادرنمایندگان کاغذ است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با سرمایه گذاری 467 میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه 285 میلیون دلار ارز، از قطع شدن 6 میلیون اصله درخت تنومند درسال جلوگیری میگردد چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره میبرد و با راه اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده اضافه نمود: با اجرای طرح فراوری کاغذ، حدود 2000 شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم درمنطقه محروم شادگان استان خوزستان طی 3 سال ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین اضافه نمود: با توجه به اینکه از یک طرف اقتصاد کشور بانک محور هست و از طرف دیگر تورم، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها مردم را آزرده و دارایی و سرمایه آن ها را دچار چالش نموده است، مردم انتظار دارند این مسائل توسط سیستم بانکی کشور رفع گردد.

مخبر گفت:در تدین و تعهد مدیران بانکی کشور به انقلاب اسلامی و در توان بالای مالی آن ها هیچ تردیدی وجود ندارد و از این رو جامعه توقع دارد جریان اصلاحی بانک ها برای رفع معضلات و مسائل جامعه توسط کانون های بانکی دولتی و خصوصی اتفاق بیافتد.

مخبر توقع مردم، نخبگان مالی و بزرگان کشور درخصوص ایجاد تحول در سیستم بانکداری را بر زمین مانده توصیف کرد و گفت:طرح تحول بانک ها تنها با طرح و برنامه مسئولان خود بانک ها به نتیجه خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در بعضی کشور های دیگر که این مسائل وجود داشت هم اصلاح مسائل توسط سیستم بانکی صورت گرفت و در نتیجه حتی تورم های 140 درصدی آن کشور ها کاهش پیدا کرد و واردات آن ها تبدیل به صادرات شد.

مخبر اضافه نمود: ما امروز در یک جنگ تمام عیار مالی قرار داریم و دوستان ما در حوزه های مالی باید کمر همت ببندد تا مسائل در حوزه بانکی را رفع نمایند.

در ادامه این مراسم کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان گفت: این پروژه جنبه های مهمی دارد وازلحاظ مالی و اشتغالزایی برای خوزستان وازنظر جلوگیری ازخروج ارز و فواید زیست محیطی برای کل کشور بسیار مهم است.

وی اضافه نمود:ستاد اجرایی فرمان امام مثل همواره ریسک بزرگی کرد و رقابت بین بانک ها رابه همکاری مشترک تبدیل کرد.

پرویزیان مطرح نمود: برای فراوری این مقدار کاغذ در حالت عادی باید 6 میلیون اصله درخت از بین رفته و سالانه بیش از 200 میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه می شد، اما این طرح این رقم را جبران خواهد نمود.

در ادامه شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی، پروژه فراوری کاغذ را استراتژیک: خواند و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام پیش از این اقدام، کار های مطالعاتی بحث کاغذ را انجام داده بود، این طرح یک پروژه استراتژیک است و می تواند یاری بزرگی در رفع مشکل کمبود هرساله کاغذ برای چاپ کتاب های درسی بکند.

وی اضافه نمود:از دکتر مخبر و همکارانشان در ستاد اجرایی که با اخلاص، تمام موانع را با سرعت رفع کردند و این کنسرسیوم را تشکیل دادند تشکر میکنم.

همچنین محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از مشارکت در طرح فراوری کاغذ، گفت: ما نباید در حوزه کاغذ دچار وابستگی به خارج باشیم، اجرای این طرح فراوری ثروت و اشتغال برای کشور را درپی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: ستاد فرمان اجرایی امام تا به امروز کارنامه بسیار درخشانی در یاری به توسعه کشور داشته و قطعا با مشارکت ستاد ما شاهد موفقیت این طرح ملی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19331

به "پروژه کارخانه فراوری کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورد، مخبر: با اجرای این طرح از خروج سالیانه 285 میلیون دلار و قطع 6 میلیون درخت جلوگیری میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه کارخانه فراوری کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام کلید خورد، مخبر: با اجرای این طرح از خروج سالیانه 285 میلیون دلار و قطع 6 میلیون درخت جلوگیری میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید