پلیس آمریکا یک سیاه پوست دیگر را به قتل رساند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پلیس آمریکا در ادامه خشونت هایش علیه شهروندان سیاه پوست، مرد دیگری را در شمال ایالت نیویورک به قتل رساند..

پلیس آمریکا یک سیاه پوست دیگر را به قتل رساند

نشریه ال پریودیکو امروز (پنجشنبه) نوشت: بر اساس تصاویر ویدئویی جدیدی که منتشر شده، یک مرد سیاه پوست در شهر روچستر در شمال ایالت نیویورک در زمان اقدام نیروهای پلیس برای بازداشت وی بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، مرگ این سیاهپوست بعد از آن صورت گرفت که افسران پلیس در زمان بازداشت وی، کیسه ای را روی صورت وی قرار دادند و صورت او را برای دو دقیقه روی زمین فشار دادند.

بر اساس ویدئویی که خانواده قربانی و نیز فعالان محلی منتشر کرده اند، این مرد 41 ساله به نام دانیل پرود در تاریخ 30 ماه مارس یعنی هفت روز بعد از اقدام نیروهای پلیس آمریکا در بازداشت وی، در بیمارستان جان باخت.

مرگ این فرد سیاه پوست دو ماه قبل از جریان کشته شدن جورج فلوید در شهر مینیاپولیس به دست نیروهای پلیس روی داد؛ اما ویدئوی آن دیروز چهارشنبه از سوی خانواده وی منتشر شده است. این ویدئو نشان می دهد که چطور پرود در برابر دستور پلیس که از او می خواستند روی زمین دراز بکشد بدون هیچ مقاومتی عمل می کرد در حالی که می گفت: حتما، حتما.

جو پرود برادر قربانی روز چهارشنبه در گفتگویی مطبوعاتی گفت: به دنبال خارج شدن برادرم از خانه در تاریخ 23 ماه مارس به شکلی غیرعادی، با پلیس تماس گرفتم تا آنها را آگاه کنم که برادرم از بیماری روانی رنج می برد. مأموران پلیس برادر او را در شبی سرد که برف سبکی هم روی زمین نشسته بود و در حال دویدن بدون لباس در خیابان بازداشت کردند و او هم هیچ مقاومتی نکرد حتی وقتی که پلیس با ضربه محکم به پشت او، وی را بر زمین خواباند، اعتراضی نکرد.

برادر پرود در ادامه گفت: ما تماس گرفتیم که به برادرم کمک کنیم نه اینکه او را با ضربات خشونت آمیز پلیس به کشتن دهیم. برادر من بی دفاع و کاملا عریان بر روی زمین افتاده بود و پلیس به او دستبند زده بود. چند برادر دیگر باید بمیرند تا جامعه (آمریکا) دریابد که دیگر باید به این موضوع انتها دهد؟.

براساس سوابق پلیس، یک راننده کامیون نیز در تماس با پلیس گفته بود، مردی که لباس بر تن ندارد در حال تلاش برای وارد شدن به داخل یک خودرو است و ادعا می کند که کرونا گرفته است.

برادر مقتول در ادمه سخنانش اضافه کرد: طبق ویدئوی منتشرشده مأموران پلیس برای جلوگیری از تماس با آب بزاق برادرش، سر او را داخل کیسه قرار می دهند. پرود وحشت کرده چرخ می زند و از آنها می خواهد آن را بردارند، او به آنها ناسزا می گوید و سعی می کند از جای خود بلند شود، اما در همان زمان یک مأمور سفید پوست سر او را با دو دست به زمین فشار می دهد، در حالی که دیگری با ضربه محکمی به پشتش او را بی حرکت می کند.

جو پرود ادامه داد: برادرم که به سختی می توانست نفس بکشد فریاد می زند، آنها دارند مرا می کشند و پس از آن پلیس تازه متوجه می شود که هوا سرد است و او بی حرکت مانده است. یکی از آنها با خنده به بقیه گفت: می گوید من کرونا دارم و سپس اجازه می دهند که آمبولانس او را به بیمارستان برساند و پس از یک هفته در گزارش پزشکی قانونی علت مرگ وی خفگی به دلیل محدودیت فیزیکی عنوان می شود.

در گزارش همچنین به هذیان گویی و مسمومیت دارویی به عنوان عوامل دخیل در مرگ وی اشاره شده است.

در جریان نشست خبری روز چهارشنبه، اعضای خانواده قربانی گفتند که افسران (پلیس) دخیل در این پرونده باید اخراج شده و متهم به قتل شوند. برادر قربانی نیز مرگ او را قتل در نهایت خونسری خواند.

بیش از یکصد نفر روز چهارشنبه برای چندین ساعت در مرکز روچستر و در نزدیکی مرکز پلیس این شهر تظاهرات کردند و به سمت خیابان محل بازداشت قربانی حرکت نمودند. این تظاهرات به خشونت نیز کشیده شد و افسران پلیس آمریکا به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند.

جاکوب بلیک نیز هفته گذشته به دست پلیس ایالت ویسکانسین هدف هفت گلوله قرار گرفته و فلج شد و این اتفاق موجب بروز موج جدیدی از اعتراض ها در برخی شهرهای آمریکا شده است.

اعتراض ها به نژادپرستی ساختاریافته در آمریکا و رفتار خشونت آمیز پلیس علیه سیاهپوستان در سال جاری زمانی آغاز شد که جورج فلوید سیاهپوست در حالی که دستبند به دست داشت توسط یک پلیس سفیدپوست آمریکا به قتل رسید.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39445

به "پلیس آمریکا یک سیاه پوست دیگر را به قتل رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکا یک سیاه پوست دیگر را به قتل رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید