چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره تبعات منفی افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت توضیحاتی ارائه داد.

چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟

به گزارش، حسن مرادی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد اضافه نمود:برخی معتقدند باید برای افزایش قدرت خرید دستمزد بیش از این رقم افزایش یابد این در حالی است که افزایش بیشتر حقوق، خود موجبات رشد دوباره تورم را فراهم می نماید در نتیجه عوارض چنین تصمیمی دوباره حقوق بگیران را تحت تاثیر قرار می دهد.

او اضافه نمود: در شرایط عادی دامن زدن به این کار تبعاتی دارد اما اکنون شرایط عادی نیست. اگرچه بنده به عنوان یک شهروند بازنشسته و نه فقط کارشناس باید بگویم از افزایش 20درصدی منتفع می شوم اما بنا نیست همه فقط به نفع خود حرف بزنند هر دولتی جرات نمی نماید چنین افزایش حقوقی را در نظر گرفته و اعمال کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اما با توجه به شرایط ویژه و بالارفتن قیمت و در حقیقت عدم توانایی دولت و نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه در تعدیل قیمت ها متاسفانه راهی جز این نیست که به خاطر یاری به اقشار کم درآمد و قشر حقوق بگیر 20درصد افزایش حقوق را اعمال نمایند.

وی توضیح داد: افزایش 20درصد حقوق ها اجتناب ناپذیر بوده و راهی است که به ناچار انتخاب شده است اما اگر در شرایط نرمال و سالم قرار داشتیم قطعادولتی که به آینده فکر می نماید زیر بار این چنین افزایشی نمی رفت.

وی درباره تاثیر افزایش حقوق بر افزایش احتمالی نقدینگی گفت: این افزایش فقط صرف حل بخشی ازمشکلات و نیازهای مردم خواهد شد و به سمت افزایش نقدینگی نمی رود، هرچند در افزایش تورم بی تاثیر نخواهد بود اما با توجه به شرایط ویژه کنونی افزایش 20درصدی حقوق ها اجتناب ناپذیر است و دولت نمی تواند این کار را انجام ندهد، در عین حال رشد بیشتر حقوق خود به عاملی ضد خودش بدل می گردد چرا که رشد تورم را به همراه دارد.

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3495

به "چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید