چهار پیشنهاد سازمان توسعه و همکاری های مالی برای مقابله با آثار مالی کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سازمان توسعه و همکاری های مالی با انتشار گزارشی که متن آن از سوی مرکز پژوهش های اتاق ایران ترجمه شده، ضمن آنالیز اثرات مالی ویروس کرونا بر چشم انداز مالی دنیا، توصیه های چهارگانه ای را در راستای مقابله با شوک های مالی ناشی از ویروس کرونا و احیای اقتصادهای دنیا داشته است که دولت ها، بانک های مرکزی و سران مالی کشورها را هدایت می نماید تا ضمن افزایش مشارکت و همکاری های بین المللی، بتوانند سیاست هایی را در سطح ملی برای حمایت از مردم ، بنگاه ها، و حفاظت بیشتر در حوزه بهداشت و درمان به انجام رسانند.

چهار پیشنهاد سازمان توسعه و همکاری های مالی برای مقابله با آثار مالی کرونا

بر اساس جدیدترین تخمین های سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، تعطیلی کسب وکارها به طور مستقیم بخش هایی مشتمل بر یک سوم از فراوری ناخالص داخلی اقتصادهای عظیم را متأثر ساخته است. هر ماه تعطیلی کسب وکارها، زیانی معادل 2 واحد درصد کاهش در رشد فراوری ناخالص داخلی سالانه اقتصادهای عظیم به همراه دارد. در این گزارش تاکید شده که بخش گردشگری به تنهایی، 70 درصدکاهش فعالیت را تجربه نموده است.

در مقدمه گزارش سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی که از سوی مرکز پژوهش های اتاق ایران به فارسی ترجمه شده، آمده است : با توجه به پیشنهادهای جدید سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی ، اقدامات بازدارنده سختگیرانه ای که برای کند کردن گسترش ویروس کرونا (Covid-19) مورد احتیاج است، به طور قابل ملاحظه ای فراوری ناخالص داخلی اقتصادهای عظیم را در کوتاه مدت کاهش خواهد داد.

در گزارش این سازمان با بیان اینکه تأثیر تعطیلی مشاغل بر کاهش فراوری اقتصادهای پیشرفته و اقتصادهای عظیم نوظهور 15 درصد یا بیشتر و در اقتصادهای متوسط تا 25 درصد است، بر ضرورت اقدام سریع دولت ها به منظور حفظ جان مردم و همچنین احیای بخش خصوصی تاکید شده است.

در ادامه، سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی به منظور تامین منابع لازم برای مقابله با فوریت های بهداشت عمومی در راستای مقابله با شوک های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، توصیه های اقتصادی را به دولت کشورهای مختلف ارایه داده است که چهار مورد زیر را شامل می گردد:

  1. دولت ها باید به منظور پاسخگویی به چالش های بهداشت و درمان، همکاری های بین المللی خود را افزایش دهند. باید اطمینان حاصل گردد که واکسن ها و داروهای مقابله با این بیماری، پس از تهیه و فراوری، در سریع ترین زمان ممکن به دست افراد خواهد رسید. در این راستا، نهادهای تنظیم گر باید نسبت به حذف موانع تنظیمی در ارتباط با واکسن و درمان کرونا اقدام نمایند.
  2. دولت ها باید سیاست های مشترک را جانشین روش های ناهماهنگ نمایند. تأمین اقتصادی سپرهای محافظتی فوری برای مقابله با اثرات منفی این ویروس و تسریع احیای اقتصادی از سوی دولت ها لازم است. این اقدامات محافظتی باید بخش های بهداشت و درمان ، مردم و بنگاه ها را شامل گردد.
  3. با وجود آنکه بانک های مرکزی تا به امروز اقدامات جسورانه ای برای حمایت از اقتصاد انجام داده اند، اما نظارت و تنظیمگری های اقتصادی حوزه دیگری است که هماهنگی در آن می تواند نتایج بهتری را رقم زند. پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران COVID-19، بازارهای اقتصادی، ترازنامه ها و درآمدهای بانک ها را تحت شعاع قرار داده است. اتخاذ یک رویکرد هماهنگ در زمینه پایش، شناسایی آسیب ها وانجام اقدامات تنظیمی نتایج بسیار مثبتی را در قیاس با برخوردهای منقطع و متناقض به همراه خواهد داشت.
  4. هر کاری باید انجام گردد تا اعتماد را به عرصه جهانی بازگردد. در حالیکه نکته اصلی، کنترل شیوع ویروس است؛ اما این کوشش ها یاری می نماید عواملی که حتی پیش از شیوع این ویروس اعتماد را ازصحنه جهانی سلب نموده بود از میان برداشته گردد، از جمله حذف محدودیت های تجاری.

فایل ترجمه شده گزارش سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران را از اینجا دانلود کنید.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28118

به "چهار پیشنهاد سازمان توسعه و همکاری های مالی برای مقابله با آثار مالی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار پیشنهاد سازمان توسعه و همکاری های مالی برای مقابله با آثار مالی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید