چگونه در دوران کرونا با تنهایی کنار بیاییم؟

به گزارش مجله کامپیوتر، بیماری همه گیر کرونا تمام افراد در سراسر دنیا را بیش از پیش گوشه گیر نموده، اما راه هایی وجود دارد تا از چاه تنهایی بیرون آمد.

چگونه در دوران کرونا با تنهایی کنار بیاییم؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، ممکن است که از این ویروس کرونا هراس داشته باشید و خودتان را در خانه حبس نموده باشید و یا محتمل است که به آن مبتلا شده باشید و مجبور شوید در قرنطینه خانگی بمانید که در هر دو صورت، تنهایی خاصی را تحمل می کنید و روزگار بر شما سخت می گذرد.

چه به دلیل مشکوک بودن در قرنطینه هستید و چه در خانه ماندن به دلیل دور شدن از پرده های خطر، در خانه مانده اید، این حس به هر حال در ذهن شما شکل خواهد گرفت چراکه بعضی از افراد حتی سالمندان عادت در خانه ماندن و حبس خانگی را ندارند پس افرادی که از خانه به صورت مرتب بیرون می رفتند، ممکن است بیشتر با احساس تنهایی دست و پنجه نرم نمایند.

با این حال، بعضی از فعالیت ها هستند که باعث می گردد افراد کمتر در دوران قرنطینه احساس تنهایی نمایند و بتوانند با انرژی بیشتری کار های خود را پیش ببرند و از زمان خود به بهترین شکل استفاده نمایند که با هم به مرور بعضی از آن ها می پردازیم.

یک برنامه تعیین را رعایت کنید

حتی اگر خودتان را در خانه حبس نموده اید، سعی کنید تا حد امکان از یک برنامه منظم پیروی کنید و درست است که احساس تنهایی هیچوقت شما را در این روز ها ترک نمی کند و هرگز به سرانجام نمی رسد، اما برای عادی جلوه دادن این روز ها کوشش کنید تا از پس تنهایی خود برآیید.

هر روز خود را با برنامه آغاز کنید. یک دفترچه یادداشت روزانه در خصوص احساس خود و آنچه انجام می دهید، نگه دارید و اگر هم به بیماری مبتلا شده اید، می توانید یک دفترچه مخصوص مدیریت بیماری خود نیز نگه دارید و همه این سیستم ها به شما یاری می نمایند تا احساس کنید که نسبت به شرایط جلوتر هستید.

اطلاعات خود را بالا ببرید

یک نظرسنجی در امسال که نتایج آن در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، نشان داد افرادی که از اطلاعات بهداشتی و توصیه های به روز در خصوص اقدامات پیشگیرانه خبر دارند، عملکرد روانشناختی و مقاومت بالاتری دارند.

در حالی که شما نمی خواهید اضطراب و ترس خود را به وسیله به روزرسانی مداوم شرایط ویروس بیشتر کنید، اما به روز نگه داشتن آخرین اطلاعات مشاوره ای و بهداشتی می تواند در هنگام محافظت از سلامت روان شما و کاهش تأثیر تنهایی در ذهن شما بسیار مؤثر باشد.

از رسانه کمتر بهره ببرید، زیرا تماشای زیاد اخبار، خواندن مقالات زیاد و استفاده بیش از حد مطالب جدید می تواند طاقت فرسا باشد و ممکن است برای این کار روزی دو بار اخبار گوش کنید و یا ممکن است به خاطر اینکه همه از ویروس کرونا صحبت می نمایند، استفاده خود از شبکه های اجتماعی را کاهش دهید، اما باید توجه داشته باشید که سایت هایی مانند CDC یا سازمان بهداشت جهانی را برای اخبار و اطلاعات جدید و معتبر آنالیز کنید.

فعال بمانید

اگرچه همه ما در این دوران به چگونگی مدیریت روان و تنهایی خود در هنگام این بحران فکر می کنیم، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که سلامت جسمی و روانی به طور ظریفی در هم آمیخته هستند.

اگر هفته ها در انزوا باشید و هیچ ورزشی انجام ندهید، می تواند تأثیر مخربی بر توانایی کنار آمدن ذهنی شما با تنهایی داشته باشد پس برای فعالیت مثبت در خانه که روی روان شما هم تأثیرگذار باشد، می توانید روی تمرین هایی از جمله یوگا و تای-چی وقت بگذارید و یا در محله خود قدم بزنید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46632

به "چگونه در دوران کرونا با تنهایی کنار بیاییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دوران کرونا با تنهایی کنار بیاییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید