چین نقش سازنده ای در حل مساله ونزوئلا ایفا نموده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین در سال های اخیر با حفظ ارتباط با طرف های مربوط درباره مساله ونزوئلا، نقش سازنده ای برای حل مساله این کشور ایفا نموده و موجب بازگشت مساله به راستا راهکار سیاسی شده است.

چین نقش سازنده ای در حل مساله ونزوئلا ایفا نموده است

به گزارش خبرنگاران لوکانگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن برای چندمین بار ضمن انتقاد از اظهارات مقام های آمریکایی در خصوص موضع پکن درباره ونزوئلا تاکید نمود ادعای آمریکا درباره تاثیر منفی همکاری های چین و ونزوئلا بر منطقه، کذب است و حقیقت ندارد.

دو روز پیش گروه لیما خواهان پشتیبانی جامعۀ جهانی از بازگشت به مردمسالاری در ونزوئلا شد و حمایت کشورهایی چون چین، کوبا، روسیه و ترکیه از دولت مادورو را دارای تاثیر منفی بر این روند دانست.

لوکانگ در این باره گفت: دیدگاه چین در مساله ونزوئلا حفظ هدف و اصول منشور سازمان ملل و صلح و ثبات منطقه است و ادعاها درباره تاثیر منفی همکاری چین و ونزوئلا بر منطقه حقیقت ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته نیز با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه دوستی چین با کشورهای آمریکای لاتین تظاهر است، این اظهارات را توهین آمیز خواند.

او گفته بود همکاری میان چین و آمریکای لاتین بر اساس اصول احترام و منافع دو جانبه است و پکن یاری شایانی به توسعه توسعه مالی و ارتقا شرایط زندگی مردم آمریکای لاتین نموده است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4874

به "چین نقش سازنده ای در حل مساله ونزوئلا ایفا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نقش سازنده ای در حل مساله ونزوئلا ایفا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید