کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازجویی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک دیپلمات سابق کانادایی که اخیرا در چین بازداشت شده، هر روز مورد بازجویی قرار می گیرد و از داشتن وکیل نیز بی نصیب مانده و اجازه روشن کردن چراغ در شب را ندارد.

کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازجویی می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اخیرا دو کانادایی به نام های مایکل کورینگ، دیپلمات سابق و مشاور گروه بین المللی بحران و مایکل اسپاوور، تاجر را دستگیر نموده؛ این اقدام پس از بازداشت رئیس مالی شرکت هواوی در اول دسامبر توسط پلیس کانادا به ظن دور زدن تحریم ها علیه ایران انجام شده است.

کانادا منگ وانژو، رئیس مالی هواوی را به درخواست آمریکا دستگیر کرد. وی با استرداد به آمریکا روبروست و به خاطر جرایم ارتکابی با حداکثر 30 سال حبس روبرو می گردد.

چین اما اطلاعات مبهمی درباره چرایی دستگیری این دو شهروند کانادایی ارائه نموده و می گوید که آنها مظنون به دخالت در فعالیت هایی هستند که امنیت چین را در معرض خطر قرار می دهد و ارتباطی به دستگیری مدیر مالی هواوی ندارد.

با تور چین از شگفتی های آسیا یکجا دیدن کنید

کانادا گفته است که بازداشت این دو شهروند غیرقابل قبول است و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته که چین باید این دو نفر را آزاد کند.

رابرت مالی، رئیس گروه بین المللی بحران نیز روز شنبه خواهان آزادی مشاور این گروه شد.

منابع مطلع گفتند که این فرد کانادایی روز دوشنبه حدود ساعت 22 به وقت محلی حین عبور در خیابانی در پکن بازداشت شد.

مقام های چین رسما دو روز بعد یعنی روز چهارشنبه، بازداشت این فرد را اعلام کردند. کانادا تنها دسترسی کنسولی به وی در پاسگاه پلیس داشت.

به وی اجازه ندادند تا با قرار وثیقه آزاد گردد و یا با وکیلی ملاقات کند، همچنین هر روز صبح، ظهر و شب مورد بازجویی قرار گرفته و به وی اجازه روشن کردن چراغ ها در شب را نمی دهند. همچنین وی را در یک مکان نامشخص بازداشت نموده اند.

منابع مطلع همچنین گزارش دادند که به وی اجازه داده شده تا ماهی یکبار با مشاور دیدار کند و اجازه ملاقات با خانواده را ندارد.

درحالیکه دولت چین می گوید دستگیری این شهروند کانادایی ارتباطی با دستگیری مدیر مالی هواوی ندارد، اما دیپلمات های غربی مستقر در پکن و دیپلمات های سابق کانادا می گویند این یک اقدام تلافی جویانه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2354

به "کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازجویی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازجویی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید