کانادا مبادلات تجاری با ایران را متوقف نموده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا در راستای سیاست خصمانه کشورش علیه ایران از تصمیم اتاوا برای متوقف کردن کامل مبادلات تجاری خود با ایران اطلاع داد.

کانادا مبادلات تجاری با ایران را متوقف نموده است

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کانادا گفت کشورش مبادلات تجاری خود با ایران را متوقف خواهد نمود.

دولت کنونی کانادا با اتخاذ رویکردی خصومت آمیز علیه ایران روابط دیپلماتیک با این کشور را به حالت تعلیق درآورده است. کانادا پیش از این و به بهانه فعالیت های هسته ای ایران یک رشته تحریم های تجاری نیز علیه تهران به اجرا گذاشته است.

در سال 2012، حجم مبادلات تجاری دو جانبه ایران و کانادا 130 میلیون دلار (135 میلیون دلار کانادا) بوده است که رقم ناچیزی از مبادلات حدود 150 میلیارد دلاری ایران با دنیا را شامل می گردد.

جان بیرد برای توجیه رویکرد افراطی و غیرمنطقی کشورش در برابر ایران گفت:کانادا خصوصا نگران این مسئله است که آژانس بین المللی انرژی اتمی این ماه نتوانست ایران را متقاعد سازد تا تحقیقات در مورد یک مرکز تحقیقات برای ساخت بمب هسته ای این کشور را ادامه دهد.

اشاره وی به مرکز تحقیقاتی پارچین است که ایران بر اساس قوانین ان پی تی ملزم به صدور اجازه بازرسی از این مرکز توسط ماموران آژانس نیست اما تاکید نموده است در چارچوب همکاری های متقابل حاضر به انجام آن است.

وی به خبرنگاران گفت: عدم پیشرفت... کانادا را به تحریم فوری و موثر تمام واردات و صادرات از ایران رهنمون کرد.

سپتامبر گذشته، کانادا روابط دیپلماتیک خود با تهران را به حالت تعلیق درآورد و ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت دنیای خواند.

بیرد اضافه کرد: کانادا همچنان به صورت جدی و صادقانه نگران برنامه هسته ای ایران، نقض حقوق بشر در این کشور و حمایت آنها از تروریسم بین المللی در سطح دنیا است.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که بومیان کانادا هدف سیاست های تبعیض آمیز دولت این کشور قرار گرفته اند و بارها نارضایتی خود از این مسئله را اعلام نموده اند.

آمارهای رسمی دولت کانادا در سال 2012 نشان می دهد که صادرات به ایران حدود 95 میلیون دلار کانادا بوده که عمدتا شامل غلات، دانه های روغنی، میوه، مواد شیمیایی و بعضی ماشین آلات بوده است. حجم صادرات ایران به کانادا نیز 40 میلیون دلار کانادا بود که عمدتا شامل میوه، آجیل و منسوجات بود.

97

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9584

به "کانادا مبادلات تجاری با ایران را متوقف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا مبادلات تجاری با ایران را متوقف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید