کدام گروه های خونی نسبت به کرونا مقاوم تر هستند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تحقیقات یک شرکت تست ژنتیک طبق مطالعات خود درصد احتمال گروه های خونی مختلف نسبت به ویروس کرونا را منتشر کردند.

کدام گروه های خونی نسبت به کرونا مقاوم تر هستند؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، اطلاعات اولیه به دست آمده در تحقیقی جدید نشان می دهد گروه خونی افراد در مقاومت بدن آن ها نسبت به کرونا تاثیرگذار است. محققان شرکت 23 andMe ادعا می نمایند احتمال ابتلای افرادی با گروه خونی O به ویروس کرونا 18 درصد کمتر از بقیه گروه های خونی است. این شرکت در حوزه تست ژنتیک فعالیت می نماید.

علاوه بر آن، افرادی با این گروه خونی که در برابر ویروس کرونا قرار می گیرند 26 درصد کمتر از بقیه گروه های خونی محتمل است به کووید19 مبتلا شوند. محققان معتقدند این امر نشان می دهد با توجه به گروه خونی و ویروس، رابطه ای میان ژن ها وجود دارد.

برای این پژوهش محققان بیش از 750 هزار شرکت نماینده از جمله 10 هزار نفر را استخدام کردند که به کووید19 مبتلا بودند. تست ابتلا به کووید19 افرادی با گروه خون O، تا 18 درصد کمتر از بقیه گروه های خونی، مثبت اعلام شد. همچنین حدود 1.3 درصد از شرکت نمایندگان در تحقیق 23 andMe با گروه خونی O به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از سوی دیگر 1.4 درصد از افراد با گروه خونی A به کووید19 مبتلا شدند. تست ویروس کرونای 1.5 درصد از افراد با گروه خونی B یا AB نیز مثبت اعلام شد. همچنین افراد با گروه خونی O که در معرض ویروس قرار گرفته بودند (مانند کادر درمان) 13تا 26 درصد از کمتر از بقیه گروه های خونی به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

البته این یافته ها هنوز توسط محققان دیگر آنالیز یا در ژورنال پزشکی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33704

به "کدام گروه های خونی نسبت به کرونا مقاوم تر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گروه های خونی نسبت به کرونا مقاوم تر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید