کسب رتبه 23 ایران درمیان 163کشور ازلحاظ استانداردسازی محصولات ملی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سودابه یحیی زاده روز شنبه در همایش روز استاندارد در اراک گفت: تاکنون در کشور 31 هزار و 500 استاندارد ملی توسط سازمان استاندارد تدوین شده است.

کسب رتبه 23 ایران درمیان 163کشور ازلحاظ استانداردسازی محصولات ملی

معاون ترویج سازمان استاندارد ایران اضافه کرد: امسال کشورمان پیروز شد در مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد که توسط کشورهایی ازجمله کانادا و فرانسه اداره می شود، یکی از 15 عضو هیات مدیره شود و از نظر مولفه های استانداردسازی میان کشورهای عضو اکو و دی هشت جایگاه اول را دارد.

یحیی زاده بیان داشت: همچنین سازمان استاندارد کشور در زمینه استاندارد غذاها مسئولیت کمیته منطقه ای خاور نزدیک که 18 کشور عضو ان هستند را دارد.

معاون ترویج سازمان استاندارد ایران اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سند چشم انداز، عملکرد پیروز در استانداردسازی محصولات تولیدی کشور و ارتقای جایگاه ایران در جهان در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین مساله استانداردسازی با هدف مساعدت به فعالان حوزه تولید برای تولید محصولات با کیفیت تر و حضور کالاهای تولیدی آنها در بازارهای جهانی پیگیری می شود.

معاون ترویج سازمان استاندارد ایران اضافه کرد: از دیگر برنامه های در حال انجام، استانداردسازی محصولات و غذای حلال است که در این زمینه نیز کشورمان پیش از دیگر کشورهای مسلمان اقدام کرده و تداوم این برنامه در سایر حوزه ها مورد توجه است.

یحیی زاده عنوان کرد: طرح جدید استاندارد با رویکرد خود اظهاری واحدهای تولیدی در دستور کار واقع شده است؛ چراکه استاندارد وارد حوزه هایی ازجمله محیط زیست، پسماند، فناوری های نوین و ... شده است.

عاون ترویج سازمان استاندارد ایران اضافه کرد: در حال حاضر نیمی از چارت سازمانی سازمان استاندارد کشور خالی بوده و همچنین این سازمان با کمبود منابع مالی در انجام امور مربوطه خود روبرو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16264

به "کسب رتبه 23 ایران درمیان 163کشور ازلحاظ استانداردسازی محصولات ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه 23 ایران درمیان 163کشور ازلحاظ استانداردسازی محصولات ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید