کشف چگونگی ارسال سیگنال از قلب آسیب دیده به سلولهای مغز استخوان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققان دانشگاه آلاباما اخیراً گزارش نموده اند که اگزوزوم ها برای سیگنال SOS که عضلات قلبی بعد از حمله قلبی می فرستند کلیدی هستند.

کشف چگونگی ارسال سیگنال از قلب آسیب دیده به سلولهای مغز استخوان

بعد از حمله قلبی، اگزوزوم ها در جریان خون مقادیر زیادی از میکروRNAهای مختص قلب را با خود حمل می نمایند. این اگزوزوم ها ترجیحاً میکروRNAها را به سلول های پیش ساز مغز استخوان حمل می نمایند. درون این سلول های پیش ساز، میکروRNAها یک ژن خاص را خاموش می نمایند که موجب می گردد سلول های پیش ساز مغز استخوان را ترک نموده و وارد جریان خون شوند. در ادامه این سلول ها به قلب مهاجرت نموده و سعی در کوشش عضله آسیب دیده قلبی می نمایند.

به عقیده محققان این کشف یعنی یافتن سیگنالی که از قلب های آسیب دیده به سلول های مغز استخوان فرستاده می گردد، می تواند منجر به ایجاد مسیرهای درمانی جدیدی برای بیمارانی گردد که دچار حملات قلبی شده اند.

در این مطالعه محققین با استفاده از مدل موشی حمله قلبی دریافتند که بعد از حمله قلبی سطح چهار میکروRNA خاص عضله قلبی موسوم به myo-miRs ده الی صد هزار برابر در خون محیطی افزایش می یابد. این myo-miRs ترجیحاً بوسیله سلول های تک هسته ای مغز استخوان دریافت می شوند.

سلول های انسانی اگزوزوم ها را ترشح می نمایند که وزیکول های خارج سلولی کوچک متصل به غشا هستند که محصولاتی را برای ارتباطات سلول به سلول حمل می نمایند و این محصول شامل پروتئین ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6445

به "کشف چگونگی ارسال سیگنال از قلب آسیب دیده به سلولهای مغز استخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف چگونگی ارسال سیگنال از قلب آسیب دیده به سلولهای مغز استخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید