کشور ما در منطقه بسیار پرمخاطره ای قرار گرفته است ، لزوم مدیریت واحد کرونا در استان های ساحلی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/بوشهر رییس کمیته اپیدمیولوژی کرونای وزارت بهداشت گفت: برای تأمین سلامت سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان نیاز به مدیریت واحد است.

کشور ما در منطقه بسیار پرمخاطره ای قرار گرفته است ، لزوم مدیریت واحد کرونا در استان های ساحلی

حمید سوری در بازدید و بررسی شرایط استان بوشهر اظهار کرد: بیماری کرونا متأسفانه درد مشترکی است که حدود 18 ماه است کشور را درگیر کرده و این فقط مشکل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه یک مشکل عمومی است که همه بخش های کشور را با چالش روبرو کرده است.

رییس هیئت بازدیدی وزارت بهداشت از استان بوشهر گفت: هدف از این بازدید بررسی برنامه های مراقبتی استان بوشهر در خصوص کووید 19 بوده است.

وی اضافه نمود: متأسفانه ویروس کرونا تمامی ابعاد جامعه را درگیر کرده و مرگ ها و بیماری های ناشی از این بیماری باعث انتشار نگرانی در جامعه شده است.

رییس هیئت بازدیدی وزارت بهداشت اظهار کرد: تلاش همه سازمان ها و دستگاه های درگیر در مبارزه با این بیماری جای تقدیر دارد ولی جایگاه وزارت بهداشت در این بین بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر سوری با بیان اینکه کشور ما در منطقه بسیار پرمخاطره ای هم از حیث بیماری های همه گیر هم حوادث طبیعی واقع شده است، اضافه نمود: با توجه به ویژگی های خاص سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان نیاز است این سه استان در تأمین سلامت مدیریت واحدی داشته باشند.

همه چالش های مدیریت کرونا در استان بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: پاندمی (همه گیری) کرونا پدیده ای بود که هیچ کس سابقه مدیریت چنین بیماری با این وسعت و مدت نداشت و ما بر اساس دانش و تجربه های قبلی با این شرایط روبرو شدیم.

سعید کشمیری اضافه نمود: در بوشهر به محض اعلام مثبت شدن دو مورد بیماری در قم، در خصوص این بیماری نشستی با تمام مسئولان مربوطه برگزار کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در همان روزهای اول خاطرنشان کردیم قبل از هر اقدامی حفظ جان پرسنل سلامت و مردم برای ما در اولویت واقع شده است.

وی با بیان اینکه دقت نظر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باعث شد استان بوشهر آخرین استانی باشد که از شرایط سفید خارج شود، گفت: در بوشهر از موج اول بیماری را به سلامت عبور کردیم ولی متأسفانه به دلیل عادی انگاری که صورت گرفت، گرفتار موج دوم شدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: حدود پنج ماه شرایط بیماری در استان کاملاً در کنترل بود که متأسفانه با سفرهای عید نوروز ما وارد موج بعدی شدیم.

سعید کشمیری با تأکید بر اینکه بالا بودن سواد سلامت در استان بوشهر نقطه اتکای ما در فرایند مبارزه با بیماری است، اضافه نمود: با این حال وجود اسکله های متعدد در استان بوشهر و ارتباط با خارج از کشور و همچنین مجتمع های بزرگ صنعتی مانند عسلویه و بازارهای بزرگ در گناوه و دیلم از چالش های مدیریت بیماری کرونا در استان است.

بوشهر، خوزستان و هرمزگان شرایط خاصی دارند

اسماعیل مطلق، مشاور وزیر بهداشت نیز که در این بازدید حضور داشت، گفت: ایران از نظر جغرافیایی جزو 10 کشور مخاطره آمیز جهان است؛ با این وجود متأسفانه برنامه های ما بیشتر برای بعد از مخاطره است و کمتر به پیشگیری از خطرات توجه شده است.

وی اضافه نمود: سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان به دلیل وجود دریا ویژگی های خاصی دارند، و لازم است برای مدیریت همه گیری بیماری نگاهی متفاوت به آن ها بشود.

عبدالمحمد خواجه ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گزارش کاملی در خصوص اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز و همچنین شرایط فعلی بیماری ارائه داد.

گفتنی است هیئتی از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به منظور بررسی برنامه های مراقبتی در خصوص کووید 19 از استان بوشهر بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید نشست رئیس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با رییس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت و هیئت همراه برگزار گشت که دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان و خوزستان نیز به صورت مجازی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59211

به "کشور ما در منطقه بسیار پرمخاطره ای قرار گرفته است ، لزوم مدیریت واحد کرونا در استان های ساحلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور ما در منطقه بسیار پرمخاطره ای قرار گرفته است ، لزوم مدیریت واحد کرونا در استان های ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید