کمبود بنزین نداریم، عدم استقبال مردم از فراخوان ضدانقلاب در مشهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت همه صندلی های سوخت به صورت کامل بوده و هیچ کمبودی در حوزه بنزین نداریم.

کمبود بنزین نداریم، عدم استقبال مردم از فراخوان ضدانقلاب در مشهد

حسن جعفری، رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان، امروز در نشست خبری قرارگاه استانی سوخت در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: طرح سهمیه بندی بنزین که یک تصمیم ملی و مصوبه شورای هماهنگی مالی سران قوا است، در ساعت 24 ابلاغ شد. این تصمیم ملی است و سران سه قوه به این نتیجه رسیدند که این اتفاق رخ دهد. تمام ارکان نظام به این نتیجه رسیدند که بهترین شرایط و زمان برای اجرای طرح این این زمان است.

وی با بیان اینکه این طرح چند هدف داشت، مطرح کرد: هدف عمده حمایت از معیشت مردم مخصوصا خانواده های کم درآمد است که بنا بر تاکید ریاست جمهور به مردم تعلق خواهد گرفت و در فرایندی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. هدف دیگر کنترل فزاینده مصرف سوخت است، به صورت متوسط سالانه 10 درصد افزایش مصرف بنزین را در کشور داشتیم که نگران نماینده بود. آلودگی هوا و جلوگیری از قاچاق نیز از اهداف دیگر است.

جعفری اضافه نمود: نکته قابل تامل این است که این طرح صرفا برای یک فرآورده سوختی و آن هم بنزین است و سایر فرآورده های سوختی را شامل نمی گردد. از زمان ایجاد و اعلام اجرای طرح با درایت، موقعیت شناسی، صبوری و همراهی مردم، هیچگونه دغدغه ای در حوزه استان نداشتیم و تا این ساعت این طرح به خوبی اجرا شده است. بستر اجرای طرح از قبل پیش بینی شده و همه تمهیدات مدنظر را آنالیز کردیم. کلیه دغدغه های احتمالی در حوزه های مختلف رصد شد و خدمتگزاران مردم با آمادگی کامل این طرح را اجرا کردند.

رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان اعلام کرد: ظرفیت همه صندلی های سوخت به صورت کامل بوده و هیچ کمبودی در حوزه بنزین نداریم. هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد و هر 280 صندلی سوخت استان به اضافه 72 صندلی سوخت مشهد، آمادگی لازم را دارند و فعال هستند که سرویس دهی مطلوب و مناسب را ارائه نمایند. با یاری شرکت نفت آمادگی لازم برای سرویس دهی در حوزه های مختلف وجود دارد. به منظور تسهیل برای خودروهای دوگانه سوز، صندلی های CNG فعال هستند و دغدغه ای وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای رفاه و اطلاع رسانی بنرهایی در صندلی ها نصب شده که به سوالات مراجعه نمایندگان پاسخ داده می گردد. استان خراسان رضوی نیز به عنوان اولین استان فراخوانی داده تا کارت های سوختی که رمزش فراموش شده، رمزگشایی گردد و طی اطلاع رسانی انجام شده کسانی که رمز کارت سوختشان دچار مشکل شده بود مراجعه کردند، این سرویس در استان داده شده و استقبال مردم نیز خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه هایی در ارتباط با کمبود کالاهای اساسی و نهاده های دامی مطرح شده اما همه کالاها ذخیره سازی شده و دغدغه ای نداریم، توضیح داد: ستاد تنظیم بازار دو روز قبل تشکیل شده و این مباحث را رصد کردیم، فردا نیز ستاد تنظیم بازار تشکیل می گردد و هر مطلبی را رصد می نمایند. سازمان هایی که در این راستا دخیل و خدمات رسان بوده، آماده باش و در حال فعالیت هستند. تدابیر لازم برای وفور کالاها در فروشگاه ها و در دسترس بودن برای مردم، اتخاذ شده و نگرانی وجود ندارد.

افزایش قیمت در کالاهای اساسی قابل قبول نیست

جعفری اظهار داشت: افزایش قیمت مخصوصا در کالاهای اساسی قابل قبول نیست، با متخلفان برخورد فوری و در صحنه صورت می گیرد. گشت های نظارتی مشترک با پرسنل صمت، بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات به صورت ویژه فعال هستند، مردم هرگونه گران فروشی یا احتکار احتمالی را به حوزه های مربوطه اطلاع رسانی نمایند که بلافاصله رسیدگی می گردد.

رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان افزود: در حوزه پایانه های برون شهری و تاکسی های خطی نگرانی هایی وجود داشت که با به کارگیری ظرفیت های حوزه حمل و نقل عمومی، در این رابطه نیز تمام تدابیر اتخاذ شده و مسئله ای نداریم. فردا در حوزه معاونت عمرانی استانداری جلسه خاصی در مورد ساماندهی مسائل احتمالی برگزار می گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در کل کشور 760 هزار قطعه کارت سوخت در پست وجود دارد که مردم باید برای تحویل مراجعه نمایند. برای تسهیل در فرایند اعطای کارت های سوخت، امروز اداره پست باز بوده و شیفت ویژه داشته است. در سایر روزها نیز به صورت شیفت ویژه خدمات رسانی در تحویل انجام خواهد گرفت.

5 مورد فراخوان اعتراض در مشهد در پی افزایش قیمت بنزین

وی با بیان اینکه علیرغم آرامش موجود بین مردم، شبکه های ضد انقلاب و فریب خورده کوشش می نمایند تا با پخش عکس ها و فیلم های جعلی افکار عمومی را تحریک نمایند، مطرح کرد: با هشیاری مردم تاکنون مورد امنیتی در استان نداشتیم. آمادگی لازم را داریم. آنها به اهداف خود نرسیدند، مردم گول تبلیغاتشان را نخورند. فراخوان های متعدد و متنوعی را مطرح می نمایند که هیچ کدام مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. اگر نقطه نظر یا اعتراضی وجود دارد، از مجاری قانونی بیان نمایند. معاندین و ضد انقلاب بسیار مایوس شدند و با این فراخوان ها به دنبال جبران ناکامی خود هستند.

جعفری اضافه نمود: تاکنون 5 مورد فراخوان در مشهد انجام شده است. ضد انقلاب در فضای حقیقی به دنبال این هستند که تبدیل به واقعیت حقیقی گردد نه مجازی. در فضای حقیقی مردم استقبال نکردند. در ساعت 3 نیز فراخوان تجمع بود اما اتفاقی نیفتاد. همه ارکان امنیتی در آمادگی لازم به سر می برند و برخورد با هرگونه حرکت اعتراضی، اقناعی و توجیهی خواهد بود.

سهمیه آبان ماه تا 6 ماه محفوظ می ماند

رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان اعلام کرد: سهمیه آبان ماه کلیه افرادی که کارت سوخت دارند یا هنوز تحویل نگرفتند به صورت اتوماتیک به حسابشان واریز می گردد، بنابراین نباید دغدغه ای در این راستا وجود داشته باشد، این سهمیه 6 ماه نیز محفوظ می ماند. افرادی که کارت سوخت ندارند در فرجه معین شده مراجعه نمایند اما نگرانی نداشته باشند زیرا سهمیه آنان واریز شده و ماندگار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: انتظار ما این است که رسانه ها در حوزه آگاه سازی اذهان عمومی در ارتباط با این طرح ملی اقدام و یاری نمایند تا این طرح که فرایند خود را بسیار خوب طی می کند، به نحو مطلوبی به انتها برسد.

وی ادامه داد: انتظار داریم مسائل فرایند اجرای طرح و انتظارات مردمی را به مسئولان منعکس نمایند تا مسائل را حل کنیم، برای مردم دغدغه ای وجود نداشته باشد و واقعیت های جنگ مالی و شرایط تحریم نفتی برای مردم بیشتر تبیین گردد که از شرایط آگاه باشند و همکاری و همراهی ویژه ای را انجام دهند. همه اعضای قرارگاه و مسئولان در حوزه های مختلف خدمات رسانی مالی و عمرانی در آمادگی کامل به سر می برند تا تمام دغدغه ها را در اسرع وقت اعلام نمایند.

سهمیه جدید یارانه ظرف یک هفته تا 10 روز آینده واریز خواهد شد

جعفری درخصوص افزایش میزان یارانه های نقدی گفت: جامعه هدف در حوزه این طرح 18 میلیون خانوار هستند که قریب به 60 میلیون نفر را شامل می شوند. به خانوار یک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان تعلق می گیرد و این مازاد بر سهمیه قبلی است که دریافت می کردند، این رقم ظرف یک هفته تا 10 روز آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. در این خصوص کمیته امداد و بهزیستی خاص تر دیده می شوند.

رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان در مورد افزایش کرایه ها، توضیح داد: هیچ مجوزی برای افزایش کرایه های درون شهری به دستگاهی داده نشده و همه غیر قانونی است و شاید بعضی بخواهند سوءاستفاده نمایند. برای تاکسی های بین شهری، درون شهری و اینترنتی سهمیه در نظر گرفته شده، بنابراین مجوزی برای افزایش قیمت نداریم. برای حمل و نقل عمومی به این دلیل که گازوییل گران نشده هیچ اتفاقی نمی افتد و دغدغه ای برای حمل و نقل عمومی وجود ندارد. ابلاغی برای افزایش سایر فرآورده های نفتی اعلام نشده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17793

به "کمبود بنزین نداریم، عدم استقبال مردم از فراخوان ضدانقلاب در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بنزین نداریم، عدم استقبال مردم از فراخوان ضدانقلاب در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید