100 نفر از معتادانی که از دره فرحزاد جمع آوری شدند رها شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متاسفانه 100 نفر از معتادانی که از دره فرحزاد جمع آوری شدند رها شدند.

100 نفر از معتادانی که از دره فرحزاد جمع آوری شدند رها شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند ظهر امروز در نشست بررسی پیامد های اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: در سال گذشته تقریباً همین تاریخ در حوزه منطقه 12 بحث پاکسازی محله های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی آغاز شد و پیش بینی دستگیری 5000 معتاد را داشتیم.

وی ادامه داد: مطالبات مردم، ما را مجبور به پاکسازی این مناطق کرد. دروازه غار، کابوس مردم آن منطقه شده بود و در مراحل مختلف، بیش از 30 هزار نفر را از این محله ها جمع آوری و ساماندهی کرده ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: متأسفانه برای معتادان متجاهری با شرایط کِبر سن، صغر سن و زخم باز، مکانی برای پذیرش نداشتیم و این افراد مجدد رها شدند.

حسنوند شرح داد: مرکز بازپروری مهر سروش با همکاری پلیس تهران، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت 600 نفر راه اندازی شد و به زودی این ظرفیت به 1000 نفر هم می رسد البته در نهایت ظرفیت این مرکز بازپروری 3000 نفر است.

وی افزود: بیش از 90 پلاک خانه با رنگ قرمز و 500 اتاقک در محله های یاد شده پلمب شدند، البته متأسفانه برخی از این اتاقک ها فک پلمب شدند.

حسنوند بیان نمود: برابر با ماده 13 قانون، خانه هایی که اشتهار به فروش مواد مخدر دارند، باید مصادره شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به طرح های پلیس پایتخت در دره فرحزاد گفت: پس از طرح هایی که در دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی برگزار شد، معتادانی که منع پذیرش داشتند، به این محل پناه بردند و همچنین از قبل معتادان و خرده فروشان دیگری هم در این محل ها حضور داشتند.

به گفته وی، پایگاه 2 پلیس مبارزه با مواد مخدر توانست با عملیات های مختلف، 36 نفر از سرشاخه هایی که مواد را تهیه و در بین باقی افراد توزیع می کردند را دستگیر کند البته برخی از این فروشنده های مواد مخدر در این محل ها به هلاکت رسیدند.

حسنوند تأکید کرد: 350 معتاد در این دره جمع آوری و ساماندهی شدند، ولی بیش از 100 نفر از این تعداد دارای منع پذیرش بودند که مجدد رها شدند البته باید در آینده فکری برای این معتادان کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شرح داد: 1800 متر از 4 کیلومتر دره فرحزاد پاکسازی شده، اما بیش از 3000 متر دیگر باقی مانده که نیاز به دسترسی به آن مناطق برای پاکسازی و امن کردن داریم.

وی در پایان گفت: موضوع مهم دیگری که باید در دره فرحزاد به آن توجه کرد، بحث روشنایی آنجا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20956

به "100 نفر از معتادانی که از دره فرحزاد جمع آوری شدند رها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 نفر از معتادانی که از دره فرحزاد جمع آوری شدند رها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید