11 آرامستان غیرمجاز در بافت مسکونی مشهد شناسایی شده اند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت: تعداد 11 آرامستان غیرمجاز در بافت مسکونی مشهد شناسایی شده که همه آنها دیوارکشی شده اند.

11 آرامستان غیرمجاز در بافت مسکونی مشهد شناسایی شده اند

جهت دریافت خدمات آلاچیق آهنی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، سید کمال شاهچراغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد 13 هزار و 572 نفر در مجموع به رحمت خداوند رفته اند که این آمار در مقایسه با 9 ماه ابتدای سال گذشته که تعداد 12 هزار و 551 نفر بوده است رشدی هشت درصدی را نشان می دهد.

شاهچراغی توضیح داد: از تعداد کل اموات تعداد 8 هزار و 88 نفر مرد و تعداد 5 هزار و 484 نفر زن هستند که این آمار نسبت به 9 ماهه نخست سال 91 در مردها 4 درصد و در زن ها 15 درصد افزایش داشته است.

وی مهم ترین دلیل فوت را مربوط به بیماری های سیستم گردش خون دانست و اضافه کرد: تعداد سه هزار و 858 نفر در 9 ماهه نخست سال بر اثر اختلال در سیستم گردش خون جان خود را از دست داده اند، هزار و 793 نفر از انواع سرطان ها و هزار و 375 نفر بر اثر حوادث رانندگی نیز جان باخته اند.

شاهچراغی بیماری های تنفسی را از دیگر عوامل موثر در مرگ و میر دانست و اظهار داشت: تعداد هزار و 239 نفر از میان کل فوت شدگان نیز بر اثر بیماری های تنفسی فوت نموده اند.

وی مهم ترین عامل فوت در میان مردها و زن ها را بیماری های مرتبط با سیستم گردش خون دانست و اضافه کرد: بیشترین دفن شدگان ما در بهشت امام رضا(ع) و سپس بهشت امام جواد الائمه، حرم مطهر و خواجه ربیع بوده است.

مدیرعامل سازمان فردوس های خراسان رضوی با اشاره به این که تعداد به خاک سپرده شدگان در 9 ماهه نخست سال جاری در حرم مطهر امام رضا(ع) نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده است توضیح داد: تعداد 7 هزار و 421 نفر در بهشت امام رضا (ع)، 439 نفر در حرم مطهر، 952 نفر در خواجه ربیع، 237 نفر در آرامستان بهشت جواد الائمه، 66 نفر در خواجه اباصلت، 62 نفر در بهشت امام علی (ع) و تعداد 4 هزار و 396 نفر خارج از مشهد مقدس دفن شده اند.

شاهچراغی از وجود 11 آرامستان غیر مجاز شناسایی شده اطلاع داد و عنوان نمود: کلیه آرامستان های غیرمجاز در بافت مسکونی قرار گرفته اند که همگی آنها دیوارکشی شده اند.

وی با اشاره به این که کشور ایران روی خط زلزله واقع شده است و احتمال بحران وجود دارد اضافه کرد: ظرفیتی معادل 20 تا 30 هزار قبر در نظر گرفته ایم که در مواقع بحرانی می توان از آن استفاده کرد.

شاهچراغی از اعلام آمادگی 6 هزار روحانی برای رسیدگی به امور اموات در مواقع بحرانی اطلاع داد و توضیح داد: تعداد 6 هزار روحانی در همکاری برای دفن اموات در مواقع بحرانی ثبت نام نموده اند که از میان آنها 4 هزار نفر به طور داوطلب آماده همکاری هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26366

به "11 آرامستان غیرمجاز در بافت مسکونی مشهد شناسایی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 آرامستان غیرمجاز در بافت مسکونی مشهد شناسایی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید