13میلیارد تومان پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گردشگری سال جاری دو پروژه گردشگری از محل تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بالغ بر 13میلیارد تومان جنب جاده اصفهان به یاسوج و در روستای دهنو کلنگ زنی می گردد.

13میلیارد تومان پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، عصر پنجشنبه 5 مهر در نشست خبری به مناسبت روز جهانی جهان گردی و آغاز هفته گردشگری شعار روز جهانی گردشگری سال جاری را گردشگری و تحول دیجیتالی مطرح کرد و گفت: امروز در جهان سواد الکترونیکی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا در حوزه گردشگری استان نیز اقداماتی آغاز گردیده است.

او با بیان اینکه استارتاپ ها در حوزه گردشگری به جذب گردشگر، درآمدزایی، اشتغال زایی و حتی توزیع سفرها یاری شایانی می نمایند، گفت: در نخستین جشنواره استارتاپ، ایده های خلاق گردشگری که ماه گذشته در یاسوج برگزار گردید 12 طرح خلاق گردشگری مطرح شد که عموما نرم افزارهای جامع گردشگری بودند که جاذبه ها را معرفی می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه صنایع دستی نیز با توجه به اینکه اغلب تولیدنمایندگان صنایع دستی ما در روستاها هستند، فضای الکترونیکی می تواند برای ما یک بازار مجازی را تعریف کند تا هنرمندان ما بتوانند به آسانی تولیدات خود را در این فضا به فروش برسانند.

باقری بیان نمود: علاوه بر این، ما جاذبه های تاریخی زیادی داریم که می توانیم با دریافت فیلم های سه بعدی از آنها، تور مجازی تعریف کنیم تا در این حوزه نیز شاهد افزایش جذب گردشگر باشیم.

او مطرح کرد: از استارتاپ ها و کسانی که ایده های نو دارند و می توانند در این فضا اشتغال و درآمد ایجاد نمایند حمایت مالی می کنیم تا بتوانند ایده های خود را عملیاتی نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های هفته گردشگری اشاره داشت و مطرح کرد: در این هفته دو پروژه گردشگری از محل تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد تومان جنب جاده اصفهان به یاسوج و در روستای دهنو کلنگ زنی می گردد.

باقری غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری نشست با فعالیت حوزه گردشگری را از دیگر برنامه های این هفته مطرح کرد و ادامه داد: پاک سازی نمادین مسیرهای گردشگری در همه شهرستان های استان در دستورکار قرار گرفته که بر این اساس، از همه طبیعت دوستان دعوت می گردد ساعت 9 روز نهم مهرماه برای اجرای این برنامه حضور پیدا نمایند.

او از برگزاری تور برای مدیران گردشگری و بازدید رایگان برای علاقه مندان به موزه در هفته گردشگری اطلاع داد و گفت: در این هفته همچنین گردشگران می توانند از فضاهای گردشگری استان با تخفیف حدود 30 تا 40 درصد استفاده نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1428

به "13میلیارد تومان پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13میلیارد تومان پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید