15میلیارد ریال بودجه برای بهبود وضعیت تالاب میقان اراک صرف شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، رضا میرزایی روز دوشنبه در چهارمین نشست امسال شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در اراک که با هدف آنالیز عملکرد دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی به اصحاب رسانه برگزار گردید، گفت: اقداماتی برای بهبود شرایط و وضعیت تالاب میقان اراک با نظارت کامل محیط زیست در حال پیگیری و انجام است و در این راستا تاکنون 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه گردیده است.

15میلیارد ریال بودجه برای بهبود وضعیت تالاب میقان اراک صرف شد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اضافه نمود: میزان آب مورد احتیاج در تالاب میقان اراک توزیع گردیده و با اقدامات پیشگیرانه ای که انجام گرفته، امسال موردی از ابتلا به پی.پی.آر و آنفوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی گزارش نگردیده است.

میرزایی اعلام نمود: همچنین در راستای کنترل آلودگی منابع آب زیرزمینی دشت شازند، طرح جامع زیست محیطی در پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال انجام است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه موضوع آلودگی هوا، پسماند، تالاب و گرد و خاک از اولویت های اصلی این نهاد بر اساس دستور رئیس جمهور است، بیان داشت: تفویض اختیارات استانی یکی از اقدامات مطلوب در امسال به شمار می رود. همین امر موجب می گردد با برداشته شدن برخی موانع و کوتاه شدن مسیر پیگیری مسائل، بسیاری از امور در مدت زمان کوتاه به نتیجه مطلوب برسد.

میرزایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شرکت آلومینیوم اراک دارای 750 دیگ قدیمی بود، که هم اکنون 42 دیگ آن فعال است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: بدقولی آلومینیوم در اجرای طرح از مدار خارج کردن دیگ های آلاینده کاملا آشکار است، اما با روندی که در دستور کار دارند مجبور به جمع آوری 42 دیگ باقی مانده هستند.

میرزایی ایجاد 270 هکتار پوشش گیاهی قره داغ در اطراف تالاب میقان، اجرای پروژه کرسی چینی و فنس کشی به طول 400 متر در اطراف برج پرنده نگری تالاب میقان و... را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام نمود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: این نهاد مکلف به برخورد با صنایع آلاینده ای است که آلودگی آنها با مستندات معین گردیده است و این مهم مدنظر قرار گرفته است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1652

به "15میلیارد ریال بودجه برای بهبود وضعیت تالاب میقان اراک صرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15میلیارد ریال بودجه برای بهبود وضعیت تالاب میقان اراک صرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید