25 کشور در عملیات جستجوی هواپیمای مالزی شرکت دارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: وزیر حمل و نقل مالزی در شرح آخرین اطلاعات مربوط به عملیات جستجوی هواپیمای مالزی گفت که 25 کشور در عملیات جستجو شرکت دارند.

25 کشور در عملیات جستجوی هواپیمای مالزی شرکت دارند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ مقامات مالزی گفتند درحال حاضر 25 کشور در عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای مسافربری مالزی که از هفته پیش تا کنون مفقود شده است شرکت دارند. وزیر حمل و نقل مالزی همچنین گفت تا کنون هیچ درخواست پولی از دولت این کشور صورت نگرفته است و به همین علت به طور دقیق نمی توان گفت که این هواپیما ربوده شده است.

محدوده جستجو از آسیای مرکزی تا جنوب اقیانوس هند را دربر گرفت که شامل جزیره ها و خشکی های وسیعی است. وزیر حمل ونقل مالزی گفت که این عملیات جستجو که از قبل نیز پیچیده به شمار می رفت در حال حاضر بسیار پیچیده تر شده است.

دولت مالزی گفت درحال حاضر 25 کشور در جریان عملیات جستجو شرکت دارند. مقامات مالزی با کشورهای قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، بنگلادش، هند، چین، میانمار، لائوس، ویتانم، تایلند، اندونزی، استرالیا و فرانسه تماس گرفته اند.

مقامات میانمار امروز (یکشنبه) از شروع عملیات سه ناو متعلق به نیروی دریایی این کشور برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی خبر دادند. به گفته این مقامات، این سه ناو نیروی دریایی میانمار عملیات خود را روز شنبه با همکاری ناوهای هند شروع نموده و در منطقه مالی ویژه این کشور در خلیج موتاما و خلیج بنگال به جستجوی خود ادامه می دهند.

بنا به درخواست دولت کوالالامپور که درصدد ارزیابی مجدد عملیات جست وجوی هواپیمای بویینگ 777 که احتمال ربوده شدن آن مطرح شده است، هند امروز (یکشنبه) به این عملیات خاتمه داد. محدوده عملیات جست وجو توسط هند در دو منطقه یعنی اطراف جزایر آندمان و نیکوبار و نیز خلیج بنگال بوده است. مسئولان دفاعی هند اعلام نموده اند عملیات جست وجو در دو منطقه مذکور متوقف شده است اما امکان از سرگیری آن وجود دارد.

طبق گزارشات منتشر شده پلیس حتی سوابق روانی و اطلاعات مربوط به زندگی شخصی خلبان هواپیما و یاری خلبان را نیز مورد آنالیز قرار داده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13151

به "25 کشور در عملیات جستجوی هواپیمای مالزی شرکت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 کشور در عملیات جستجوی هواپیمای مالزی شرکت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید