6طرح توانمندسازی آزمایشگاه های کشور به اجرا درآمد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که زیرساختی برای توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور محسوب می شود توانسته تا به امروز 6 راه چاره را برای توانمندسازی مجموعه های فعال این حوزه تعریف کند.

6طرح توانمندسازی آزمایشگاه های کشور به اجرا درآمد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و ارتقای تجهیزات، حمایت از خرید نمونه های مرجع استاندارد و کالیبراسیون، حمایت از خرید دستگاه های آزمایشگاهی ساخت ایران، حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، حمایت از آموزش کارشناسان و فعالیت در قالب کارگروه های تخصصی و حمایت از خرید و استقرار نرم افزار مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی 6 برنامه شبکه برای توانمندسازی آزمایشگاه ها است.

در اجرای این برنامه ها، ارایه مشاوره های تخصصی لازم به آزمایشگاه ها برای انتخاب درست روش های نگهداری تجهیزات، بهره برداری از استانداردها و انتخاب تجهیزات مناسب برای توسعه دامنه خدمات نیز صورت می گیرد. در این راستا همچنین، شبکه با برگزاری کارگاه های آموزش تخصصی و تشویق کارشناسان آزمایشگاه ها به انتقال تجربه و به اشتراک گذاری دانش خود با سایر کارشناسان، به ارتقای دانش تخصصی پرسنل آزمایشگاه ها کمک می کند.

این شبکه با هدف حمایت از توسعه فعالیت های آزمایشگاه ها، ارتقای توانمندی ها و کمک به رشد، توسعه و بهبود عملکرد کارشناسان آزمایشگاه ها، حمایت های متنوعی برای مراکز عضو شبکه در نظر گرفته است. حمایت های شبکه در هر سال، بر اساس امتیاز آخرین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه در شبکه انجام می شود.

در حال حاضر بیش از یک هزار مجموعه فناور آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند. همچنین عددی بالاتر از 20 هزار دستگاه و تجهیز در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به اشتراک گذاشته شده است.

تسهیلات و اعتبار ارائه شده به این مجموعه ها نیز از رقم 950 هزار خدمات گذشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58859

به "6طرح توانمندسازی آزمایشگاه های کشور به اجرا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6طرح توانمندسازی آزمایشگاه های کشور به اجرا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید