90 موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی آموزش عالی هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: از 120 مؤسسه آموزش عالی، 90 مؤسسه مشمول ساماندهی هستند که این 90 مؤسسه به 45 مؤسسه آموزش عالی کاهش می یابند.

90 موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی آموزش عالی هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه 262 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی نژاد، رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

معاون پژوهشی وزارت علوم با توجه به دستور جلسه که به آنالیز لیست انطباق احتیاج های دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی در فراخوان جدید اختصاص داشت به ارائه گزارشی در خصوص تجمیع و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی پرداخت و ارتقا کیفی، متناسب سازی رشته ها با احتیاج ها و استفاده بهینه از امکانات را به عنوان 3 هدف اصلی و کلیدی طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی مطرح کرد.

وی ادامه داد: از 120 مؤسسه آموزش عالی، 90 مؤسسه مشمول ساماندهی هستند که این 90 مؤسسه به 45 مؤسسه آموزش عالی کاهش می یابند.

رحیمی ادامه داد: به عنوان مثال در استان های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و بعضی استان های دیگر ساماندهی مؤسسه نداریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأکید کرد: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی همچنان در حال اجرا و پیگیری است و بعد از ساماندهی مؤسسات، ساماندهی رشته ای و مأموریت گرایی در دست اقدام است.

هیچ مؤسسه آموزش عالی تعطیل نخواهد شد

در ادامه محمد علی کی نژاد با تأکید بر اینکه هیأت های اجرایی جذب نیز باید بر مبنای آمایش آموزش عالی ساماندهی شوند؛ اضافه نمود: فعلاً در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، هیأت های اجرایی به هیأت اجرایی اصلی و تعیین تقسیم گردد.

رئیس هیأت عالی جذب با تأکید بر اینکه در مصوبه آمایش آموزش عالی دانشگاه دولتی و غیر دولتی با هم در نظر گرفته شده است؛ توضیح داد: در اجرای آمایش آموزش عالی هیچ مؤسسه آموزش عالی و هیچ هیأت اجرایی تعطیل نخواهد شد بلکه ادغام می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه گفت: مصوبه سیاست ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی بر آمایش به صورت منطقه ای تأکید دارد، اما به دلیل وجود بعضی مسائل در حین اجرا به صورت استانی انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51426

به "90 موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی آموزش عالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی آموزش عالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید