خدمات درمانی بیمه سلامت بدون وقفه در استان قزوین ارائه می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، قاسم بهرامی در نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز پنجشنبه در محل بیمه سلامت قزوین برگزار شداظهارداشت: با همه مسائل مالی توانسته ایم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان خدمات درمانی بیمه شدگان را بدون وقفه ارائه کنیم.

خدمات درمانی بیمه سلامت بدون وقفه در استان قزوین ارائه می گردد

وی اضافه نمود: در استان قزوین با همه بیمارستانها طرف قرارداد هستیم و کسانیکه حق بیمه پرداخت می نمایند از جمله کارمندان و طلاب، سایر اقشارمی توانند به بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی و بیمارستانهای خصوصی مراجعه و خدمات درمانی دریافت نمایند و بیمه شدگان رایگان هم می توانند از خدمات بیمارستان های دانشگاهی و دولتی استفاده نمایند.

بهرامی بیان نمود:در طول سالهای 92 تا 95 که بیمه سلامت عملیاتی گردیده است هر سال خدمات درمانی بیشتر گردیده و اجازه نداده ایم این خدمات متوقف گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: دراستان قزوین در سال 92 حدود 38 میلیارد تومان هزینه پرداختی به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد بود که این میزان در سال 95 به حدود 132 میلیارد و 635 میلیون تومان افزایش یافت.

وی بیان نمود: هزینه های سرپایی 238 درصد و بستری 255 درصد در مدت سه سال افزایش یافت و در مجموع هزینه های سرپایی و بستری با افزایش 249 درصد روبرو گردیده است.

500 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان قزوین هستند

بهرامی اضافه نمود: سازمان بیمه سلامت در استان مانند گذشته خدمات خود را در بخش های سرپایی و بستری ارائه می نماید و در حال حاضر بیش از 500 هزار نفر تحت پوشش هستند که حدود 90 هزار نفر حق بیمه پرداخت می نمایند و مابقی با تامین هزینه ها توسط دولت به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته و از این خدمات برخوردارند.

وی اظهارداشت: در سراسر کشور40 میلیون نفر بیمه سلامت گردیده اند که فقط هشت میلیون نفر حق بیمه پرداخت می نمایند و حدود 32 میلیون نفر رایگان بیمه گردیده اند.

بهرامی گفت: در سال 92 حدود یک میلیون و 256 هزار نفر به صورت سرپایی و در سال 95 بیش از دو میلیون و 67 هزار نفر از خدمات درمانی در استان استفاده کردند.

وی اظهارداشت: همچنین در سال 92 حدود 41 هزار و 472 نفر در بیمارستانهای و مراکز درمانی استان بستری شدند که این تعداد در سال 95 به 53 هزار و 292 نفر رسید.

مدیرکل بیمه سلامت توضیح داد: رشد هزینه های بیمه سلامت در سال گذشته هم بیش از 20 درصد بود اما با یاری دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و بیمه سلامت توانستیم با عبور از مسائل به مردم خدمت رسانی کنیم.

وی در خصوص درآمدهای بیمه ای در سال 92 اظهارداشت: در این سال حدود 16 میلیارد تومان و سال 95 میزان حق بیمه دریافتی حدود 22 میلیارد و 668 میلیون تومان بود که با رشد 44 درصدی روبرو شدیم اما هزینه های ما بیش از 200 درصد بود.

وی گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی همچنان برای بیمه شدگان در بخش های دولتی و خصوصی ادامه دارد وکوشش گردیده بیماران بستری، هزینه مازادی پرداخت ننمایند.

بیمه سلامت 23 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهی دارد

بهرامی بیان نمود: بیمه سلامت در استان حدود 57 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهی داشت که تاکنون 24 میلیارد تومان آن پرداخت گردیده و مابقی آن معادل 23 میلیارد تومان در امسال پرداخت می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین بیان نمود: با بیمارستانهای خصوصی استان هم مشابه دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه داریم که اگر توسط بیمارستانها اجرا گردد پرداختها به روز می گردد.

وی گفت: در حال حاضر مطالبات مراکز درمانی خصوصی در فروردین و اردیبهشت تا 100 درصد و خرداد تا 70 درصد پرداخت گردیده و تیرماه در دست اقدام است.

ماهانه 7.5 میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت پرداخت می گردد

بهرامی در ادامه اظهارداشت: به طور متوسط هر ماه 7.5 میلیارد تومان هزینه بیمه ها پرداخت می گردد و کوشش می کنیم همه مطالبات خود را امسال به روز و تسویه کنیم.

بیماران خاص نگران نباشند/ داروهای داخلی تحت پوشش است

مدیرکل بیمه سلامت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خارج شدن برخی داروهای بیماران خاص از پوشش بیمه ای اظهارداشت: ببماران خاص چون هیچ هزینه ای نمی پردازند حمایت لازم به آنها داده می گردد و خوشبختانه تاکنون هیچ داروی ایرانی از تعهد بیماران خاص خارج نگردیده است.

وی بیان نمود: گاهی اوقات اصرار بیمار و یا پزشک معالج در استفاده از دارویی خارجی است که تحت پوشش بیمه ای نیست و چون در بیمه سلامت فقط هزینه داروهای داخلی داده می گردد در این بخش محدودیت هایی داریم و بیمار باید مابه التفاوت قیمت داروی خارجی و داخلی را شخصا بپردازد.

بهرامی بیان نمود: در موارد خاصی اگر فراوری داخل نداشته باشیم هزینه پرداخت می گردداما در مجموع همه داروهای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی اظهارداشت: از سوی بیمه سلامت ماهانه 11 میلیارد تومان برای 700 نفر از بیماران خاص پرداخت می گردد که در آن هزینه های ناباروری شامل آزمایش هورمونی، لاپروسکوپی هم داده می گردد.

بهرامی اضافه نمود: پر کردن دندان شماره شش با توجه به اهمیت آن در سلامت و بهداشت دهان و دندان در ردیف پوشش بیمه قرار گرفته و در بخش جرم گیری، کشیدن، رادیوگرافی دندان هم خدمت داده می گردد اما خدمات ترمیمی دندان تحت پوشش بیمه نیست.

عقد قرارداد با 75 مطب و کلینیک درمانی

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر با 75 مطب و دندانپزشکی و کلینیک در استان طرف قرارداد هستیم.

وی بیان نمود: حق بیمه ایرانیان سالانه 265 هزار تومان است که بخش خدمات دولتی و خصوصی می توانند استفاده نمایند و 50 درصد هزینه را دولت تامین می نماید و مانند بیمه کارمندی خدمات داده می گردد.

بهرامی اضافه نمود: مجموع دریافتی حق بیمه از افراد تحت پوشش ماهانه دو میلیارد و 200 میلیون است اما پرداختی برای خدمات بالغ بر شش برابر و 12 میلیارد تومان است.

دفترچه های بیمه سلامت رایگان باید معتبر باشد

وی اظهارداشت: دفترچه درمانی صندوق بیمه همگانی که دفترچه رایگان است باید معتبر باشد و دارندگان این دفترچه ها در هنگام استفاده از آن ضروری است دقت نمایند که تاریخ آن منقضی نگردیده باشد زیرا این دفترچه ها اگر تاریخ اعتبارش گذشته باشد هزینه ها به صورت آزاد محاسبه می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: با فعالیت 21 دفتر پیشخوان به عنوان همکار کوشش گردیده با توزیع خدمات در مناطق مختلف شهروندان به سهولت بتوانند کارهای بیمه ای خود را انجام دهند.

بهرامی توضیح داد: جمعیت بیمه گردیده استان در سال 92 حدود 528 هزار و 134 نفر بود که این تعداد در سال 95 به 524 هزار و 490 نفر رسیده که یک درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 991

به "خدمات درمانی بیمه سلامت بدون وقفه در استان قزوین ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات درمانی بیمه سلامت بدون وقفه در استان قزوین ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید