دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا امروز پنجشنبه با حضور نمایندگان دو کشور در پکن برگزار گردید.

دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران در این دور از مذاکرات لیو هه عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و مسئول چینی مذاکرات دو جانبه، با استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف بر اساس برنامه، هفته آینده یازدهمین دور مذاکرات را در واشنگتن برگزار خواهند کرد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده بعد از این مذاکرات در حساب توئیتری خود نوشته بود که او و لایتیزر امروز دیدار سازنده ای با لیوهه داشته اند او به جزییات این دیدار اشاره ننموده بود.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

ترامپ معتقد است چین با سرقت حق مالکیت معنوی و تبعیض تجاری، شرکت های خارجی و آمریکایی را تحت فشار می گذارد و کالاهای ارزان قیمت را با پرداخت یارانه به کشورهای دیگر صادر می نماید.

او در مرحله اول برای کاستن از مازاد تجاری 375 میلیارد دلاری چین، بر 250 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 10 تا 25 درصد وضع کرد اما گفت در آینده ممکن است در صورت تشدید رویارویی تجاری، 275 میلیارد دلار دیگر از این کالاها را مورد تعرفه قرار دهد چین هم در واکنش به این اقدام 110 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را تحت تعرفه 5 تا 10 درصدی و در پاره ای موارد بین 25 تا 40 درصد قرار داد.

در نهایت در خاتمه سال 2018 میلادی سران دو کشور برای 90 روز آتش بس اعلام کردند ترامپ تهدید نموده بود اگر طرفین در این مدت به توافق دائمی نرسند سایر کالاهای چینی نیز مزه تعرفه را خواهند چشید و تعرفه بر روی کالاهای قبلی هم افزایش خواهد یافت.

طرفین در این مدت چندین دور از گفت و گوهای تجاری و مالی را برگزار نموده اند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند اگرچه دو طرف امیدوارند به زودی به توافق برسند.

حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی 5 میلیارد دلار بود در سال 2017 میلادی به 580 میلیون دلار رسیده است که برابر با روزانه حدود 1.5 میلیارد دلار است، روزانه 14 هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور به وسیله هواپیما تردد می نمایند.

در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده است سرمایه گذاری دو جانبه نیز از تقریبا صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5063

به "دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید